швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури133639
2 Історія України34710
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)31857
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги31090
5 Звіт про проходження виробничої практики 25191
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка24953
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19523
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18416
9 Правопис слів іншомовного походження17055
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16416
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення
загрузка...

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


3

Тема: «Соціально-психологічні умови самоідентифікації особистості в системі післядипломної освіти» (ID:33109)

| Размер: 69 кб. | Объем: 46 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
ЛитератураПідсумки роботи
Самоідентифікація – усвідомлення людиною своєї приналежності до конкретної суспільної групи, спільноти, страти. Кожна людина має власні характерні риси, що відрізняють її від інших людей. Усвідомлення, виокремлення цих якостей, свого неповторного “Я” і є предметом самоідентифікації. Крім того, самоідентифікація виступає як основа для визначення життєвих стратегій у взаємовідносинах із соціальним оточенням. У процесі самоідентифікації особистість усвідомлює своє становище в суспільстві, визначає тип соціальних взаємозв'язків.
Становлення особистості фахівця в значній мірі пов'язане з професійною самоідентифікацією. Професійна самоідентифікація педагогів зумовлена мотиваційною структурою, що відбиває, з одного боку, реалії соціального буття, а з іншого, – їх духовні потреби, ціннісні орієнтації. Для періоду реформування сучасної української економіки характерне падіння престижу викладацької, науково-дослідницької діяльності і підвищення цінності практичної роботи, яка супроводжується високим заробітком. Можна вважати, що випадки схиляння педагогів в бік комерціалізації своєї навчально-виховної діяльності як негативний фактор набуває певного поширення в середовищі педагогічних працівників.
Визнаючи самоідентифікацію вчителя – суб’єкта педагогічної сфери, як психологічний механізм свідомого сприйняття професії педагога, слід орієнтуватися, насамперед, саме на психологічну концепцію неусвідомлення ідентичності. Цей процес містить у собі комплекс очікувань, що засвоюються індивідом у процесі взаємодії із соціальною групою: імідж, стиль спілкування, сленг, типові техніки бесіди та аргументації, очікувані уподобання тощо. Усвідомлена ідентичність є результатом аналізу індивідом того, наскільки поведінка педагога відповідає існуючим зразкам педагога-майстра. Завдання психологів, які працюють у сфері освіти, – допомогти вчителеві із найменшими психологічними втратами подолати кризу особистісно-рольової ідентичності і вийти на новий рівень власної тотожності із кращими соціальними взірцями.
Особистісна самоідентифікація педагогів має ціннісно-ієрархічну структуру. З одного боку, вона відображає соціально-вікову специфіку освітян як соціального шару, з іншого боку – неоднакову цінність для індивіда окремих якостей особистості. Вибіркове ставлення до власних особистісних якостей спрямовується у свідомості викладачів ключовими потребами і можливостями людини для їхнього задоволення. Вони пріоритетне значення віддають одним рисам особистості, відводячи іншим менш важливу роль.
Соціальна самоідентифікація педагогів характеризується багатовекторністю, що означає формування самоідентичності в сімейному, громадянському, етнічному, професійному статусах під дією складного для кожного індивіда впливу мікросередовища (родина, родичі, друзі) і офіційної ідеології макросередовища.


Література
1. Про Національну доктрину розвитку освіти: Указ Президента України від 17.04.2002 N47/2002 // Урядовий кур’єр. – 2002. – № 89.
2. Про освіту: Закон України від 23.05.91 N 1060-10 // Відомості Верховної Ради України. – 1991. – № 34.
3. Аминов Н.А. Природные предпосылки педагогических стилей у преподавателей начальной школы /Вопросы психологии. – 1997. – №2. – С. 14-23.
4. Антонова Н.В. Личностная идентичность современного педагога /Вопросы психологии. – 1997. №6. – С.23-30.
5. Балл Г.О. Духовність професіонала і педагогічне сприяння її становленню (орієнтири психологічного аналізу) // Професійна освіта: Педагогіка і психологія. – 2004. – №6. – С.115-121.
6. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание. – М., Прогресс, 1986. – 422 с.
7. Бурлачук Л.Ф., Морозов С.М. Словарь-справочник по психодіагностике. – К., 2005. – 520 с.
8. Вербова К.В., Парамей Г.В. Программа изучения учащихся, ориентирующихся на педагогическую профессию. – Гродно, ГГУ. – 1987. – 28 с.
9. Гидденс Э. Модерн и самоидентичность. – М.,1995. – 256 с.
10. Зливков В.Л. Самоідентифікація в педагогічній комунікації. – К., Український центр політичного менеджменту, 2005. – 144 с.
11. Зливков В.Л. Становлення особистісно-рольової ідентифікації сучасного педагога: проблеми і перспективи /Вісник НТУУ КПІ, Випуск 1. – 2001. – С.99 -104.
12. Кон И.С. Открытие «Я». – М., Политиздат, 1978. – 243 с.
13. Коростелина К. В. Социальная идентичность и конфликт. – Симферополь, Доля, 2003 – 358 с.
14. Краткий психологический словарь. — М., 1985. — 432 с.
15. Крейг Г. Психология развития. – Спб., Питер. – 2000. –992 с.
16. Макеев С.А., Оксамитная С.Н., Швачко Е.В. Социальные идентификации и идентичности. – К., Ин-т социологии НАНУ, 1996. – 185 с.
17. Маслов В.И. Теория и методика организации непрерывного повышения квалификации руководителя школ. – К., МНО УССР, 1990. – 259 с.
18. Москаленко В.В. Соціальна психологія. – К., 2005. – 624 с.
19. Мусатов С. О. Психологія педагогічної комунікації: теоретико-методологічний аналіз. – К.; Рівне, 2003. – 175с.
20. Основи психології / За ред. О.В.Киричука, В.А.Роменця. – К., 1995.
21. Павленко В.М. Представление о соотношении социальной и личностной идентичности в современной западной психологии /Вопросы психологии. – 2000. №1. – С. 135-141.
22. Почебут Л. Г., Чикер В.А. Организационная социальная психология. – СПб., Речь, 2002. – 298с.
23. Стояно О.О. Актуализация проблемы самоидентификации личности в трансформирующемся обществе // Наука, релігія, суспільство. – 2003. – № 4. – С. 258-263.
24. Тернер Дж, Оукс П.Дж., Хэслэм С.А., Девид В.В. Социальная идентичность, самокатегоризация и группа /Иностранная психология. – 1994. №2. – С.8-17 .
25. Шакуров Р.Х. Социально-психологические основы управления: руководитель и педагогический коллектив. – М., Просвещение, 1990. – 208 с.
26. Швачко О.В. Соціальна психологія. – К., Вища школа, 2002. – 111 с.
27. Швачко О.В. Соціальні ідентифікації та ідентичності. – К., Наукова думка, 1996. – 132 с.
28. Шейн Э. Организационная культура и лидерство. – СПб., Питер, – 336с.
29. Эриксон Э. Детство и общество. – СПб., Университ.книга, 1996. – 289 с.
30. Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис. – М., Прогресс, 1996. – 344 с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..

Cгенерировано за 0.053332 секунд
Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1709
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7691
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1756
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2794
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7857
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4387
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4262
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5607
Реклама

Цікаве
загрузка...