швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури150828
2 Історія України37221
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)34924
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32950
5 Звіт про проходження виробничої практики 27132
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка26633
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19924
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18836
9 Правопис слів іншомовного походження18414
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16732
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Збори і цільові відрахування підприємств» (ID:10072)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       4 стр.
Размер в архиве:   447 кб.

Варіант 8. Збори і цільові відрахування підприємств


1. Економічна необхідність відрахувань підприємств у цільові централізовані фонди.


Закон України «Про систему оподаткування» встановлює участь суб'єктів господарювання у формуванні
централізованих державних цільових фондів. Ця участь здійснюється у вигляді обов'язкових зборів, внесків,
порядок обчислення яких визначений окремими нормативними документами.

Державні цільові фонди являють собою одну з ланок фінансової системи. З їхньою допомогою здійснюється
перерозподіл національного доходу з ініціативи і в інтересах органів державної влади. Специфіка державних
цільових соціальних фондів – чітке закріплення за ними дохідних джерел і, як правило, строго цільове
використання їхніх засобів.

Державні цільові фонди, що існують і функціонують на даний момент в українській фінансовій системі, мають на
неї величезний вплив. Так, фінансові засоби, який розташовують державні цільові фонди, цілком порівнянні по
розміру з бюджетом.

Державний цільовий фонд – це фонд коштів, утворений поза державним бюджетом і місцевими бюджетами і
призначений для реалізації конституційних прав громадян на пенсійне забезпечення, соціальне страхування,
соціальне забезпечення у випадку безробіття, охорону здоров'я і медичну допомогу і має строге цільове
призначення.

Витрати і доходи (бюджет) державних цільових фондів затверджуються законодавчими (представницькими) органами у
формі закону (рішення) аналогічно закону (рішенню) про затвердження державного бюджету. Формуються державні
цільові фонди в порядку, встановленому законами України, в основному, за рахунок обов'язкових відрахувань, що
сплачуються юридичними і фізичними особами. Кошти державних цільових фондів знаходяться в державній
власності.

В сучасних умовах поряд з бюджетом знову підвищується значення цільових фондів, збільшується обсяг цих фондів.
Цільові фонди мають ряд особливостей і переваг:

- в органів державної влади з'являються додаткові засоби для втручання в господарське життя і фінансову
підтримку підприємництва, особливо в умовах нестабільної економіки;

- строго цільове використання засобів цих фондів забезпечує більш ефективний контроль, тому що їхня
автономність від бюджету і призначення вимагають особливої уваги;

- можливість використання для покриття бюджетного дефіциту за певних умов – наявності активного сальдо.

В число державних цільовихих фондів входять:

Пенсійний фонд;

Фонд соціального страхування;

Фонд соціального захисту інвалідів;

Фонд для здійснення заходів для ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального ахисту
населення;

Державний інноваційний фонд.

Відрахування в цільові державні фонди сьогодні становлять значні за обсягом суми коштів, що суттєво впливає на
фінансово-господарську діяльність підприємств. Цей вплив виявляється в такому.

• По-перше, через формування валових витрат, які виключаються з суми скоригованого валового доходу. Таким
чином, відрахування в цільові державні фонди зменшують оподаткований прибуток, а отже, і суму податку на
нього.

• По-друге, через формування собівартості (витрат). Указані відрахування збільшують собівартість, що
відповідно може зменшити прибуток від реалізації продукції (робіт, послуг) або збільшити її вартість, а отже,
створити проблеми зі збутом продукції.

• По-третє, через використання прибутку. Це має місце тоді, коли відрахування (збори) здійснюються за рахунок
прибутку підприємства.

Отже, вплив названих відрахувань на фінансово-господарську діяльність підприємств є суперечливим. Можливість
підприємств впливати на формування абсолютної суми відрахувань у цільові фонди обмежена. Це пояснюється тим,
що нормативи відрахувань визначені законодавчо і є однаковими для всіх суб'єктів господарювання незалежно
від виду і сфери їхньої діяльності. Кількість суб'єктів господарювання, які користуються пільгами щодо таких
зборів, обмежена. Можливість впливати на розмір зборів з боку суб'єктів господарювання зв'язана з формуванням
показників, стосовно яких встановлено нормативи відрахувань (сплачена сума заробітної плати, валовий дохід,
вартість товарної продукції, обсяг реалізації продукції та ін.).

Схему участі підприємств у формуванні цільових державних фондів наведено на рис. 1.




Рис.1. Структурно-логічна схема участі підприємств у формуванні цільових державних фондів.











2. Порядок відрахувань у Пенсійний фонд, Фонд соціального страхування, Державний інноваційний фонд.


Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування. Порядок визначення відрахувань встановлений Законом України
«Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26 червня 1997 року

Платниками такого збору є:

• суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форми власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські
установи й організації фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності, що використовують працю найманих
працівників;

• філії, відділення й інші відособлені підрозділи платників збору зазначених вище, що не мають статусу
юридичної особи та розміщені на Іншому терені;

• фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності, які не використовують працю найманих працівників,
адвокати, приватні нотаріуси; v

• фізичні особи, що працюють за трудовим договором (контрактом), виконують роботи (послуги) згідно з
цивільно-правовими договорами.

Є певні особливості визначення об'єкта оподаткування для обчислення суми збору щодо окремих суб'єктів
підприємницької діяльності.

Суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні і фізичні особи) які використовують працю найманих працівників
для визначення суми збору, беруть фактичні витрати на оплату їхньої праці що підлягають оподаткуванню
прибутковим податком: витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати, інших видів заохочень і
виплат, виходячи з тарифних ставок; премії, заохочення, в тому числі в натуральній формі.

Не беруть у розрахунок для обчислення збору витрати на виплату доходів у вигляді дивідендів, відсотків, інші
витрати, що не враховуються за обчислення середньомісячної зарплати з метою призначення пенсій.

Фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності, що не використовують найманої праці для обчислення збору,
беруть суму свого оподаткованого доходу (прибутку).

Суб'єкти підприємницької діяльності — платники збору зобов'язані зареєструватися в органах Пенсійного фонду
України. Слід звернути увагу, що інформацію про таку реєстрацію вимагають комерційні банки у разі відкриття
банківських рахунків.

Ставки збору встановлені і диференційовані за категоріями платників. Для суб'єктів підприємницької діяльності
— юридичних і фізичних осіб, що використовують працю найманих працівників, затверджено ставку 32% від

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1869
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7971
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1992
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3025
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8060
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4581
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4431
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5848
Реклама

Цікаве