швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури150767
2 Історія України37188
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)34881
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32929
5 Звіт про проходження виробничої практики 27104
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка26597
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19921
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18834
9 Правопис слів іншомовного походження18387
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16729
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Державне управління як дисципліна» (ID:10084)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       5 стр.
Размер в архиве:   19 кб.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

з дисципліни “Державне управління”

на тему: “Державне управління як дисципліна”


ЗМІСТ




Феномен управління: поняття та сутність


Приступаючи до вивчення змісту і особливостей державного управління, необхідно, передусім, визначити, що ж
таке управління? Цей термін став універсальним засобом характеристики певного виду діяльності, тобто
сукупності дій, що здійснюються ради досягнення відповідних суспільно значущих цілей.

У самому широкому значенні управління означає керівництво чим-небудь (або будь-ким). У подібному розумінні
воно трактується і в наші дні. Однак обмежитися такою констатацією недостатньо. Виникає потреба розкриття
змісту цього керівництва, його функціонального значення. Загальнотеоретичні позиції, включаючи кібернетичні,
дають достатні підстави для наступних висновків:

Управління є функція організованих систем різної природи (біологічних, технічних, соціальних), забезпечуюча
їх цілісність, тобто досягнення вартих перед ними задач, збереження їх структури, підтримка режиму їх
діяльності.

Управління служить інтересам взаємодії складаючи ту або іншу систему елементів і що представляють єдине ціле
із загальними для всіх елементів задачами.

Управління внутрішня якість цілісної системи, основними елементами якої є суб'єкт (керуючий елемент) і
об'єкт (керований елемент), постійно взаємодіючі на началах самоорганізації (самоврядування).

Управління передбачає не тільки внутрішню взаємодію складаючих систему елементів. Існує безліч взаємодіючих
цілісних систем різного ієрархічного рівня, що передбачає здійснення управлінських функцій як
внутрісистемного, так і міжсистемного характеру. У останньому випадку система вищого порядку виступає в ролі
суб'єкта управління по відношенню до системи нижчого порядку, що є в рамках взаємодії між ними об'єктом
управління.

Управління по своїй суті зводиться до керуючого впливу суб'єкта на об'єкт, змістом якого є упорядкування
системи, забезпечення її функціонування відповідно повному до закономірностей її існування і розвитку. Цей
цілеспрямований упорядковуючий вплив, що реалізовується в зв'язках між суб'єктом і об'єктом і здійснюваний
безпосередньо суб'єктом управління.

Управління реальне тоді, коли в наявності відоме підкорення об'єкта суб'єкту управління, керованого елемента
системи її керуючому елементу. Отже, керуючий (що упорядковує) вплив прерогатива суб'єкта управління.

Такі основні риси, що характеризують загальне поняття управління. Вони повністю прийнятні, як для розуміння
управління в соціальній (суспільній) сфері, де в ролі суб'єктів і об'єктів управління виступають люди і їх
різні об'єднання (наприклад, держава, суспільство, територіальна освіта, суспільні об'єднання, виробничі і
невиробничі об'єкти, сім'я і т.п.), так і в економічній сфері.

Термін «державне управління» широко використовується у вітчизняній і зарубіжній науковій літературі, а також в
законодавстві багатьох країн.

Місце і роль державного управління визначаються наступними характеристиками:

державне управління конкретний вид діяльності по здійсненню єдиної державної влади, що має функціональну і
компетенційну специфіку, що відрізняє його від інших видів (форм) реалізації державної влади;

державне управління діяльність виконавче-розпорядливого характеру. Основним напрямом її є виконання, тобто
проведення в життя законів і підзаконний нормативних актів. Досягається ця мета використанням необхідних
юридично-владних повноважень;

державне управління - прерогатива спеціальних суб'єктів, що узагальнено визначаються як
виконавче-розпорядливі органи державної влади або ж органи державного управління;

державне управління - виконавча діяльність, здійснювана в процесі повсякденного і безпосереднього керівництва
господарським, соціально-культурним і адміністративно-політичним будівництвом. Безпосередність такого
керівництва зумовлена тим, що саме у веденні (організаційному підкоренні) органів державного управління
знаходилася основна маса об'єктів власності, виражаючи тим самим якість держави як власника основних засобів
виробництва;

державне управління - підзаконна діяльність, здійснювана «на основі і у виконання закону»; вона вторинна по
відношенню до законодавчої діяльності.

Така узагальнена характеристика державного управління, до якої можна додати і деякі інші специфічні його
ознаки, в числі яких: вертикальність (субординарність, ієрархічність) системи виконавче-розпорядливих органів;
реалізація юридично-владних повноважень, що належать цим суб'єктам в адміністративному, тобто у позасудовому
порядку; передбачена чинним законодавством можливість адміністративної правотворчості; включення в механізм
(систему) державного управління не тільки виконавче-розпорядливих органів, але і всіх інших ланок
управлінського апарату (наприклад, адміністрації державних підприємств) і т.п.



2. Основні завдання, функції і принципи державного управління


Самим головним завданням державного управління є економічна і соціальна стабільність і зміцнення існуючого
ладу усередині країни і за кордоном. Від цього головного завдання виникає множина конкретних завдань, без
здійснення яких не може бути досягнуте головне завдання. Ці конкретні завдання нерозривно пов'язані з
об'єктами державного управління. Завдання, тобто вирівнювання економічного циклу, спрямована на об'єкт.
Удосконалювання галузевої і регіональної структури господарства спрямоване на секторальні і галузеві,
регіональну структури. Поліпшення навколишнього середовища спрямоване на навколишнє середовище. Частіше усього
одне завдання не може бути досягнуте поза залежністю від інших. Наприклад, забезпечення додаткових
капіталовкладень на модернізацію вугільних шахт може бути ціллю-посередником для:

стабілізація і зниження витрат у вітчизняній вуглевидобувній промисловості; зниження імпорту твердого палива
і поліпшення паливно-енергетичного балансу;

підтримки зайнятості в галузі;

зняття в цих районах соціальної напруженості;

надання тиску на ціни нафтових і газових компаній.

З цього випливає, що конкретні завдання підпорядковуються головному і взаємодіють між собою.

Нині держава виконує політичну, соціальну, міжнародну та економічну функції.

Політична функція держави полягає в забезпеченні цілісності й збереженні суспільства, формою якого є ця
держава, у створенні умов для спокійного та гармонійного його розвитку. Якщо держава не підтримує такого
стану, дозволяє окремим політичним силам провокувати різного роду соціальні конфлікти, то вона не виконує
своєї суспільної функції, не виправдовує свого існування. За таких умов про будь-яке державне управління не
може бути й мови.

Соціальна функція держави полягає в забезпеченні на всій території країни прав і свобод кожної людини і
громадянина. Свобода людини реалізується в суспільстві, у спілкуванні та співпраці людей. Окремі особи
використовують те саме середовище для досягнення різних цілей, у тому числі і злочинних. За таких обставин
тільки державна влада здатна бути гарантом захисту прав і свобод.

Виконання соціальної функції передбачає: створення державою умов для відтворення й розвитку людини
(демографічна політика, освіта, виховання тощо); формування соціокультурного простору, сприятливого для
самореалізації кожної людини; стимулювання творчого зростання людини; утілення в життя принципів соціальної
справедливості тощо.

Міжнародна (зовнішня) функція держави полягає в підтримуванні свободи, суверенітету та історичного існування
народів конкретної країни в рамках світового співтовариства. Якщо людина реалізується у своєму народові
(нації), то народ у цілому — у взаємодії з іншими народами. Зовнішня політика має враховувати геополітичні
обставини, які визначають долю народів, а також одвічні національні інтереси. Держава повинна здійснювати

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1866
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7969
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1978
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3023
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8041
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4576
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4426
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5814
Реклама

Цікаве