швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури145116
2 Історія України36359
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)33766
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32297
5 Звіт про проходження виробничої практики 26430
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка25975
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19774
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18694
9 Правопис слів іншомовного походження17905
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16632
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Проблеми формування конкурентного середовища України» (ID:10430)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       7 стр.
Размер в архиве:   27 кб.

Проблеми формування конкурентного середовища України

Зміст



Вступ

Тема даної курсової роботи – “Проблеми формування конкурентного середовища України”.

Мета написання даної курсової роботи полягає в дослідженні питань, пов’язаних з конкуренцією як категорією
ринкової економіки, видами конкуренції та необхідністю, проблемами і перспективами формування конкурентного
середовища в Україні.

Актуальність обраної теми полягає в тому, що конкуренція як комплексна категорія дає змогу ввести в дію
великий потенціал ринкових стимулів ділової активності, які поки що використовуються недостатньо, проводячи
активну промислову політику, інструментом якої є добросовісна конкуренція, можна досягти бажаного узгодження
інтересів держави і суб’єктів господарювання, але питання пов’язані з конкуренцією потребують ретельного
дослідження. Спроба проведення такого дослідження і є завданням написання цієї роботи.

Робота складається з трьох частин. В першій частині курсової роботи аналізуються питання конкуренції як
категорії ринкової економіки, приводяться численні визначення поняття “конкуренція” які були запропоновані
вітчизняними та зарубіжними дослідниками минулого і сучасності. В другій частині роботи вивчаються умови
виникнення та види конкуренції, значна увага приділяється розгляду передумов виникнення конкуренції в Україні,
які сформувались ще за часів СРСР. Третя частина моєї роботи повністю присвячена становленню та розвитку
конкуренції в економіці Україні. Оскільки на сучасному етапі конкуренція регулюється державою, то в цій
частині значна увага приділяється аналізу існуючих Законів України.

При написанні роботи використовувались Закони та інші нормативні акти України, підручники та монографії з
економіки, періодичні видання, наукові статті, зокрема, публікації Національного інституту
українсько-російських відносин, тощо.



1. Конкуренція як категорія ринкової економіки


Тільки вихід на ринок з конкурентноздатним товаром дає можливість підприємству вижити в умовах ринку.
Підприємства, що спрямовують свої зусилля на неконкурентоспроможний товар приречені на загибель.

Строге значення поняття «конкуренція», мабуть, полягає в тому, що одна людина змагається з іншою, особливо при
продажу чи купівлі чого-небудь.

В літературі, присвяченій даній проблемі, в принципі присутні три підходи до визначення конкуренції.

Перший визначає конкуренцію як змагальність на ринку. Такий підхід характерний і для вітчизняної літератури.

Другий підхід розглядає конкуренцію як елемент ринкового механізму, що дозволяє зрівноважити попит та
пропозицію. Цей підхід характерний для класичної економічної теорії.

Третій підхід визначає конкуренцію як критерій, за яким визначається тип галузевого ринку. Цей підхід
ґрунтується на сучасній теорії морфології ринку.[19]

Перший підхід ґрунтується на повсякденному розумінні конкуренції як суперництва за досягнення кращих
результатів на якому-небудь поприщі. Конкуренція хоча й у різній інтерпретації, але усе-таки визначається як
суперництво економічних суб'єктів. От найбільш типові визначення:

змагальність суб'єктів, що хазяюють, підприємців, коли їхні самостійні дії ефективно обмежують можливості
кожного з них впливати на загальні умови обігу товарів на даному ринку і стимулюють виробництво тих товарів,
які необхідні споживачу;

змагальність на ринку в умовах відсутності монополії;

змагальницькі, суперницькі відносини між двома або декількома економічними суб'єктами господарської
діяльності, що виявляються у вигляді прагнення кожного з них обійти інших у досягненні єдиної мети, одержати
більш високий результат, відтіснити суперника.

конкуренція - це особливий вид за задумом чесної економічної боротьби, у якій при наявності в принципі рівних
шансів у кожної зі сторін, що претендують, верх бере більш уміла, заповзятлива, здатна сторона;

суперництво між учасниками ринкового господарства за кращі умови виробництва, купівлі і продажу товарів;

суперництво між учасниками ринку за кращі умови виробництва і реалізації продукції;

суперництво на ринку між виробниками товарів і послуг за частку ринку, одержання максимального прибутку чи
досягнення інших конкретних цілей;[12,c.36-42; 15, c.147-149]

Для літератури радянського періоду характерне негативне відношення до конкуренції в цілому. Конкуренція
визначається як «антагоністична форма економічного змагання приватних товаровиробників. Найбільший розвиток
конкуренція одержує в умовах капіталістичного способу виробництва. Ціль конкуренції - боротьба за одержання
можливо більшого прибутку. У ході конкуренції відбувається масове руйнування дрібних і середніх
товаровиробників, банкрутства підприємств».[7]

У більш пізній вітчизняній літературі відношення до конкуренції змінилося на діаметрально протилежне.
Наприклад, «конкуренція природна риса ринкових відносин. В умовах здорової конкуренції у виграшному положенні
виявляються споживачі; в інтересах одержання прибутку постачальники, виготовлювачі продукції і продавці
змушені прагнути до кращого задоволення запитів покупців».[10]

В рамках класичної економічної теорії конкуренція розглядається як невід'ємний елемент ринкового механізму. А.
Сміт трактував конкуренцію як поведінкову категорію, коли індивідуальні продавці і покупці суперничають на
ринку за більш вигідні продажі і покупки відповідно. Конкуренція - це та сама «невидима рука» ринку, що
координує діяльність його учасників.[16,c.190-200]

Конкуренція виступає як сила, що забезпечує взаємодію попиту та пропозиції, що врівноважує ринкові ціни. У
результаті суперництва продавців і покупців встановлюється загальна ціна на однорідні товари і конкретний
вигляд кривих попиту та пропозиції. «Конкуренція забезпечує функціонування ринкового механізму ціноутворення».

Конкуренція - механізм регулювання пропорцій суспільного виробництва. Через механізм міжгалузевої конкуренції
відбувається перелив капіталів з галузі в галузь.

У сучасній мікроекономічній теорії конкуренція розуміється як деяка властивість ринку. Таке розуміння виникло
в зв'язку з розвитком теорії морфології ринку. В залежності від ступеня досконалості конкуренції на ринку
виділяються різні типи ринків, для кожного з який властиво визначене поводження економічних суб'єктів. Під
конкуренцією тут мається на увазі не суперництво, а скоріше, ступінь залежності загальних ринкових умов від
поводження окремих учасників ринку. У цьому зв'язку важливе розходження термінів «конкуренція» і
«суперництво». У сучасному розумінні термін «суперництво» відноситься до дійсного поводження, тоді як термін
«конкуренція» відноситься до визначаючої будівлю ринку моделі, використовуваної для пророкування поводження на
визначеному ринку. Поводження економічних агентів може мати характер суперництва лише при олігопольній будівлі
ринку, коли їхня взаємозалежність позитивна і досить висока. З іншого боку, поводження монополіста чи
поліполіста не може характеризуватися як суперництво, оскільки на ринках такої будівлі взаємозалежність
економічних суб'єктів мізерно мала. [21,c.35-36]

Суперництво виявляється в пропозиції нових продуктів, поліпшенні якості тих, що випускаються вже, рекламуванні
своїх продуктів, спеціальних заходах для просування їх на ринок і т.п. Яскраво виражене суперництво може
спостерігатися в поводженні суб'єктів, що у той же час не можуть бути названі досконалими конкурентами. Але і
навпаки, досконала конкуренція спостерігається на тих ринках, де явне суперництво відсутнє. Таким чином,
розходження конкуренції і суперництва виникло лише з розвитком теорії будівлі ринку. Економісти-класики не
розрізняли цих понять, говорячи просто про конкуренцію. Але, говорячи про вільну конкуренцію, вони,
насамперед, мали на увазі суперництво. Ринок - продажі однорідного товару і його найближчих субститутів.
Ступінь взаємозамінності товару детермінується перехресною ціновою еластичністю попиту: якщо еластичність
менше одиниці, то можна говорити про завершення ринку.

В наступній частині роботи я більш детально розкрию питання класифікації ринків, умови виникнення конкуренції
та її види.


2. Умови виникнення конкуренції та її види

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1817
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7904
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1887
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2942
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7953
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4520
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4383
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5733
Реклама

Цікаве