швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури151248
2 Історія України37316
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)35003
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32994
5 Звіт про проходження виробничої практики 27174
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка26687
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19940
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18842
9 Правопис слів іншомовного походження18446
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16739
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Проблеми формування конкурентного середовища України» (ID:10430)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       7 стр.
Размер в архиве:   27 кб.

на те причин;

7) створення перешкод доступу на ринок (виходу з ринку) чи усунення з ринку продавців, покупців, інших
суб'єктів господарювання.

Зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку забороняється і тягне за собою відповідальність
згідно з законом

Дискримінація підприємців. Відповідно до пункту 1 статті 6 Закону України “Про обмеження монополізму ...”
наступний вид порушень антимонопольного законодавства – дискримінація суб'єктів господарювання органами
державної влади, місцевого самоврядування й адміністративно-господарського керування і контролю – включає ряд
різновидів: заборону створення нових підприємств чи інших організаційних форм підприємництва в якій-небудь
сфері діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів діяльності, на виробництво окремих
видів товарів, що привели чи можуть привести до обмеження конкуренції; примус суб'єктів господарювання до
вступу в асоціації, концерни, міжгалузеві, регіональні та інші об'єднання підприємств, а також до
пріоритетного укладення договорів, першочерговому постачанню товарів визначеному колу споживачів; прийняття
рішень про централізований розподіл товарів, що привів чи може привести до монопольного положення на ринку;
встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону в іншій; надання окремим суб'єктам господарювання
податкових і інших пільг, що ставлять їх у привілейоване положення стосовно інших суб'єктів господарювання, що
привело чи може привести до монополізації ринку визначеного товару; обмеження прав суб'єктів господарювання
на придбання і реалізацію товарів; встановлення чи заборона обмежень у відношенні окремих суб'єктів
господарювання.

Вищевказані дії порушують загальну гарантію підприємців, встановлену в статті 12 Закону України «Про
підприємництво»: «Держава гарантує всім підприємцям, незалежно від обраних ними організаційних форм
підприємницької, рівні права і створює рівні можливості для доступу до матеріально-технічних, фінансових,
трудових, інформаційних, природних і інших ресурсів». Виходячи з цього положення, орган державної влади не
вправі надавати ні одній з конкуруючих сторін додаткових переваг, підтримувати або, навпроти, обмежувати
кого-небудь з них по будь-яких аспектах їхньої діяльності.

Необхідність заборони дискримінації підприємців органами державної влади обумовлена тим, що при переході до
ринку важливого значення набуває своєчасне виявлення і запобігання яких би то ні було зазіханням з боку
державних органів на волю підприємницької діяльності. Практика показує, що спроби суб'єктів підприємницької
діяльності до розширення економічної самостійності найчастіше одержують відсіч з боку окремих органів
державної влади. Нерідко воля діяльності, самостійність, права і законні інтереси підприємців придушуються
державними органами як організаційно, так і фінансово економічно.

Одним з типових різновидів дискримінації підприємців органами державної влади є примус підприємців до вступу в
господарські об'єднання. Нерідко зустрічається і встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону
в іншій, що є одним із проявів регіонального монополізму. Причому іноді шляхом видання підзаконних нормативних
актів місцеві органи державної влади встановлюють не тільки такі заборони, але й економічні санкції за вивіз
підприємцями продукції за межі регіону. Такі незаконні дії не тільки в значній мірі обмежують волю
підприємницької діяльності, але і приводять до руйнування чи заподіяння відчутного збитку міжрегіональним
господарським зв'язкам, викликаючи відокремлення регіонів.



Висновки


В роботі проведений аналіз питань, пов’язаних з конкуренцією та проблемами формування конкурентного середовища
в Україні. Загальні висновки по роботі:

конкуренція - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над
іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати
між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів
на ринку;

конкуренція спонукає підприємців для створення якісної продукції, якісного надання послуг;

існують три основних варіанти ринкових форм – поліполія, олігополія та монополія. При поліполії на ринку
присутня велика кількість продавців які конкурують між собою, але кожен окремий з них не має істотного впливу
на процеси, що відбуваються на ринку; при олігополії існує лише декілька великих продавців, які конкурують
один з другим і мають значний вплив на ринкову ситуацію; при монополії існує один великий продавець, який сам
диктує привила гри на ринку.

Автор ще раз хоче підкреслити, що в сучасній економіці вільно конкурентні ринки зустрічаються рідко — це
скоріше ідеал, до якого можна прагнути, чим реальна дійсність. Але наша країна повинна прагнути до створення
конкурентного ринку й у цілому до розвитку конкуренції.

Що ж стосується розвитку конкуренції в рамках сучасної України, то, як видно з вищевикладеного, в нашій країні
в даний час завершується створення нормативної бази спрямованої на розвиток і підтримку в Україні конкуренції.
Як уже відзначалося, в Україні недавно прийнятий Закон "Про захист економічної конкуренції". Цей Закон
визначає правові засади підтримки та захисту економічної конкуренції, обмеження монополізму в господарській
діяльності і спрямований на забезпечення ефективного функціонування економіки України на основі розвитку
конкурентних відносин.

Державна політика у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму в господарській
діяльності, здійснення заходів щодо демонополізації економіки, фінансової, матеріально-технічної,
інформаційної, консультативної та іншої підтримки суб'єктів господарювання, які сприяють розвитку конкуренції,
здійснюється органами державної влади, органами місцевого самоврядування та органами
адміністративно-господарського управління та контролю.

Метою державної політики демонополізації економіки і розвитку конкуренції на ринках України є підвищення
ефективності суспільного виробництва на основі ринкового регулювання економічних процесів.

Однак є і проблеми, що гальмують розвиток конкурентного ринку.

Одним з факторів, що гальмують розвиток економіки на шляху її демократизації, є державна монополія на
підприємницьку діяльність. Жодне підприємство в Україні не може з'явитися без дозволу відповідних державних
органів. Цей вид державної монополії відгороджує державні підприємства від конкуренції, а також гальмує
розвиток ринку.

 


Література


Закон України “Про підприємства в Україні” від 27.03.1991, № 887-XII

Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції” (із змінами від 15 листопада 2001 р. N 2783-III)

Закон України “Про захист економічної конкуренції від 11 січня 2001 р. N 2210-III

Пирожков С.І. Україна-Росія: проблеми економічної взаємодії. Монографія. К:НІУРВ, 2000

Бузгалин А. Закономерности переходной экономики: теория и методология //Вопросы экономики, № 2, 1995, с. 40.

В.Андрійчук. Зберегти внутрішній ринок, уникнути неоколоніальної залежності //Політика і час, № 5-6, 1997, с.
26-32.

Губський Б.В. Конкурентоспроможність української економіки: орієнтири макрополітики в кризових умовах
//Економіка України. - 1999. - № 4. - с.4-15.

Сидоров М. Мировой и внутренний рынок: пока дисгармония //Экономика и жизнь, № 3, 1997, с.10

А. Шишкин. Экономическая теория, учебник для студентов экономических специальностей высших учебных заведений.
М. Гуманитарный издательский центр «Владос» 1996 г.

Бжезинський З. Вирішальна роль України на пострадянському просторі // Політика і час. - 1997.– № 9.–
С.24-28.

В. Я. Кардаш. Маркетингова товарна політика. К:,”Знання”, 1998р.

В.Ф. Максимова. Рыночная экономика. Учебник в трех томах. Том 1. Теория рыночной экономики. Микроэкономика.
Москва .Издательство «Соминтекс». 1992г.

Дж. Робинсон. Экономическая теория несовершенной конкуренции. Москва.1986г.

Дж. Ф. Стенлейк. Экономикс для начинающих. Москва, издательство “Республика”, 1994 год.

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1876
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7981
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити2019
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3031
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8090
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4590
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4440
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5877
Реклама

Цікаве