швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури161035
2 Історія України38441
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)36415
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги33712
5 Звіт про проходження виробничої практики 27843
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка27473
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові20096
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина19061
9 Правопис слів іншомовного походження18971
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16895
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Особливості управління соціально-культурним комплексом України» (ID:10474)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       17 стр.
Размер в архиве:   57 кб.

КУРСОВА РОБОТА

НА ТЕМУ:

"Особливості управління соціально-культурним комплексом України"

ЗМІСТ






ВСТУП


Соціально-культурне будівництво, яке структурно поділяється на галузі освіти, науки, культури, охорони
здоров'я, соціального захисту, справ сім’ї та молоді, фізичної культури та спорту, є важливою складовою
багатогранної діяльності Української держави.

Характерною особливістю соціально-культурної сфери є те, що вона пов'язана не тільки з матеріальними
цінностями, а й значною мірою з духовними потребами громадян. Законодавство у цій сфері покликано забезпечити
естетичне й моральне виховання людини, її навчання, охорону здоров'я, задоволення соціально-культурних потреб.
Спільність галузей законодавства в сфері соціально-культурного будівництва проявляється в єдності мети,
принципів, методів правового регулювання, у єдиній їх службовій ролі в суспільстві.

У структурно-функціональному плані соціально-культурне будівництво можна охарактеризувати як систему, що
об'єднує в собі різні напрямки державної діяльності. Це — діяльність щодо збереження й зміцнення здоров'я
людей, задоволення їх інтелектуальних, естетичних та інших духовних потреб, їх соціальний захист, формування
особи, її навчання й виховання, підготовка й перепідготовка кадрів для народного господарства тощо.

В організаційно-правовому аспекті розрізняються галузі (підгалузі) управління соціально-культурною діяльністю:
загальною середньою освітою, вищою освітою, професійно-технічною освітою; мистецтвом і
культурно-просвітницькою роботою, кінематографією, телебаченням і радіомовленням; видавничою справою,
поліграфією й книжковою торгівлею; охороною здоров'я, фізичною культурою та спортом, соціальним захистом
населення.

Процеси державотворення в Україні вимагають дальшого підвищення якості державного керівництва
соціально-культурним будівництвом, формування на основі найсучасніших досліджень стилю цього керівництва
розвитку методів управління з врахуванням специфіки цієї сфери суспільних відносин.

Чекає свого вивчення проблема кодифікації законодавства в сфері соціально-культурного будівництва України.
Виходячи з концепції розвитку законодавства України, здається доцільним більш широке використання такої
кодифікаційної форми, як кодекси.

Слід зазначити, Україна щодо цього має цікавий історичний

досвід — вже в 1922 р. вона мала Кодекс законів про народну освіту (КЗпНО). Є всі підстави для прийняття
замість діючого Закону «Про освіту», враховуючи різноплановість і розрізненість правового

матеріалу, — Основ законодавства України про освіту. Цей акт, врегулювавши основні питання в цій сфері, став
би підґрунтям для створення законів про базову школу, про вищу освіту, про професійну освіту тощо.





1. Управління освітою



1.1. Організаційно-правові засади і система освіти


Конституція України в ст. 53 закріплює право громадян України на освіту. Підставою для реалізації цього права
є система освіти, яка забезпечує загальноосвітню та професійну підготовку громадян України, а також професійну
підготовку іноземних громадян за міжнародними угодами чи контрактами. У сфері освіти вирішуються два основних
завдання: освіта і виховання. Для громадян України повна загальна середня освіта є обов'язковою.


Основним нормативним актом, який регулює освітянську діяльність в державі, є Закон України від 23 березня 1996
р. «Про освіту»



Закон України «Про освіту» від 23 березня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1996. — № 21. — Ст.
84., яким забезпечуються доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої,
професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної
загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання;
регулюються питання надання державних стипендій та пільг учням і студентам; соціального захисту вихованців,
учнів, студентів, курсантів, слухачів, стажистів, клінічних ординаторів, аспірантів, докторантів та інших осіб
незалежно від форм їх навчання і типів закладів, де вони навчаються, сприяння здобуттю освіти в домашніх
умовах тощо. Громадяни мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних навчальних
закладах на конкурсній основі, а громадянам, які належать до національних меншин, відповідно до закону держава
гарантує право на навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних
закладах або через національні культурні товариства. Державні стандарти освіти розробляються окремо з кожного
освітнього та освітньо-кваліфікаційного-рівня і затверджуються Кабінетом Міністрів України. Вони підлягають
перегляду та перо-затвердженню не рідше як один раз на десять років.

Система освітив Україні складається із закладів освіти, наукових, науково-методичних і методичних установ,
науково-виробничих підприємств, державних і місцевих органів управління освітою та органів самоврядування в
галузі освіти.


Структура освіти включає до себе: дошкільну освіту; загальну середню освіту; позашкільну освіту;
професійно-технічну освіту; вищу освіту; післядипломну освіту; аспірантуру; докторантуру; самоосвіту.


В Україні встановлені такі освітні рівні: початкова загальна освіта; базова загальна середня освіта; повна
загальна середня освіта; професійно-технічна освіта; базова вища освіта; повна вища освіта і такі
освітньо-кваліфікаційні рівні для фахівців з вищою освітою: кваліфікований робітник, молодший спеціаліст та
бакалавр — кваліфікаційні рівні базової вищої освіти; спеціаліст, магістр — повної вищої освіти.


Державна політика в галузі освіти полягає в тому, що Україна визнає освіту пріоритетною сферою
соціально-економічного, духовного і культурного розвитку суспільства. Від імені держави політика в галузі
освіти в Україні визначається Верховною Радою України (відповідно до Конституції України) і здійснюється
органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування


Державне управління в Україні. Навч. посібник. / За заг. ред. В.Б. Авер’янова. — К.: СОМИ, 1999. —

с. 195-196.

Основними принципами освіти в Україні є: доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх
послуг, що надаються державою; рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту,
всебічного розвитку; гуманізм, демократизм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей; органічний
зв'язок з освітою та національною історією, культурою, традиціями; незалежність освіти від політичних партій,
громадських і релігійних організацій; науковий, світський характер освіти; інтеграція з наукою і виробництвом;
взаємозв'язок з освітою інших країн; гнучкість і прогностичність системи освіти; єдність і наступність системи
освіти; безперервність і різноманітність освіти; поєднання державного управління і громадського самоврядування
в освіті.

Замовити реферат
Реклама
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1973
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником8143
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити2113
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3142
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8205
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4677
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4535
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5990
Реклама

Цікаве