швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури145097
2 Історія України36356
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)33766
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32295
5 Звіт про проходження виробничої практики 26430
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка25975
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19774
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18694
9 Правопис слів іншомовного походження17905
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16632
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Адміністративна відповідальність » (ID:10682)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       4 стр.
Размер в архиве:   17 кб.

Адин право

Адміністративна відповідальність є одним з видів юридичної відповідальності, тому вона має всі загальні
ознаки юридичної відповідальності. Крім того, адміністративна відповідальність відзначається тим, що вона:

передбачена і врегульована нормами адміністративного права;

наступає за скоєння адміністративного проступку;

її суб’єктами можуть бути осудні фізичні особи, що досягли шістнадцяти років та в деяких випадках юридичні
особи;

до неї раніше притягували, як правило, уповноважені органи виконавчої влади безпосередньо (наприклад,
інспектори, контролери), а зараз це відбувається й через суди.

Адміністративна відповідальність – це репресивний вид відповідальності, де покарання має характер особистого
зазнання кари, а вольовий вплив спрямовується на волю правопорушника з метою певного психічного переживання
ним кари, подолання ним певних мотивів, якими обумовлюється ірраціональна поведінка, та стимулювання мотивів,
які мають схилити до поведінки, що узгоджується з правовими приписами. Тільки особиста, персональна
відповідальність за адміністративні правопорушення здатна здійснювати такі функції покарання, як осуд,
страхання, попередження, виправлення, перевиховання особи. Встановлення особистої вини, форм її виявлення є
основною умовою (суб’єктивною підставою) застосування відповідальності, покарання. Вбачається, що тільки до
фізичної особи може бути застосований такий вид адміністративного стягнення як адміністративний арешт.

З огляду на вищезазначене, постає питання, а в якому ж випадку юридична особа може бути суб’єктом
адміністративної відповідальності?

Питання інституту адміністративної відповідальності юридичних осіб, незважаючи на досягнення національної
юридичної думки, насьогодні вивчено ще недостатньо.

Базові положення теорії права, які успадкувала українська юриспруденція, однозначно стверджують, що юридичні
особи можуть бути суб’єктами тільки цивільно-правової відповідальності. Протягом десятиріч існувала точка
зору, за якою суб’єктами адміністративної відповідальності можуть бути лише фізичні особи. У Кодексі про
адміністративні правопорушення (далі – КпАП), прийнятому Верховною Радою Української РСР 1984 у році,
вживається термін “особа”, але конкретизації щодо того, які саме особи (фізичні чи юридичні) є суб’єктами
адміністративної відповідальності, Кодекс не дає. Водночас, уважно проаналізувавши норми щодо віку, після
досягнення якого може наставати відповідальність, щодо обставин, які виключають адміністративну
відповідальність, неосудності осіб, мети адміністративного стягнення тощо можна дійти висновку, що КпАП
встановлює адміністративну відповідальність тільки фізичних осіб.

Зміна суспільно-політичної ситуації в Україні після набуття нею незалежності, розвиток підприємництва на
основі різних форм власності, перехід до ринкової економіки та інші чинники спричинили прийняття Верховною
Радою України, не чекаючи відповідного наукового забезпечення, ряду законів, якими було встановлено
адміністративну відповідальність юридичних осіб. Такі норми містять Закони України “Про зайнятість населення”
від 01.03.91, “Про об’єднання громадян” від 16.06.92, “Про відповідальність підприємств, їх об’єднань, установ
та організацій за правопорушення у сфері містобудування” від 14.10.94, “Про виключну (морську) економічну зону
України” від 16.05.95, “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.96, “Про
відповідальність підприємств, установ та організацій за порушення законодавства про ветеринарну медицину" від
05.12.96, "Про електроенергетику” від 16.10.97, “Про державне регулювання видобутку, виробництва і
використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними” від 18.11.97 та
інші.

Досліджуючи приписи наведених вище законів, які встановлюють відповідальність юридичних осіб, можна дійти
висновку, що частина законів включає норми – поняття щодо цієї відповідальності, не передбачаючи розміру
штрафних санкцій, порядку провадження в справі тощо. Наприклад, ст. 30 Закону України “Про об’єднання
громадян”, що “в разі грубого або систематичного вчинення правопорушень за поданням легалізуючого органу або
прокурора на об’єднання громадян може бути накладено штраф у судовому порядку”

Відомості Верховної Ради України – 1992. - №34. – Ст. 504. Але переважна більшість законів встановлює
відповідальність у повному обсязі, тобто їх норми є нормами “прямої дії”, при цьому порядок провадження в цих
справах, оскарження рішень органів, уповноважених накладати стягнення, є різними.

Якщо взяти, наприклад Закон України “Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за
правопорушення у сфері містобудування”, то він встановлює, що підприємства незалежно від форм власності, які
здійснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкції, реставрації та капітальному ремонту,
виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у будівництві
або поєднують функції замовника і підрядчика, несуть відповідальність у вигляді штрафу:

- за проведення будівельних робіт без дозволу на їх виконання або без затвердженої проектної документації -
у розмірі п'ятдесяти відсотків вартості цих робіт;

- за передачу проектною організацією замовнику робочої документації для будівництва, що
не відповідає державним стандартам, нормам і правилам, вихідним даним на проектування об'єктів
архітектури, які надані у встановленому порядку, та затвердженому проекту, - у розмірі тридцяти
відсотків вартості розробленої робочої документації;

- за виробництво, реалізацію або застосування в будівництві будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, які
не відповідають державним стандартам, нормам і правилам або проектним рішенням, а так само підлягають
обов'язковій сертифікації, але не пройшли її, - у розмірі двадцяти п'яти відсотків вартості
реалізованої продукції;

- за виконання будівельних робіт, що не відповідають державним стандартам, нормам і правилам або проектним
рішенням, - у розмірі десяти відсотків вартості виконаних робіт;

- за прийняття в експлуатацію об'єктів, зведених з порушенням законодавства, а так само місцевих
правил забудови населених пунктів або проектних рішень, - у розмірі п'яти відсотків вартості відповідних
об'єктів;

- за здійснення окремих видів господарської діяльності у будівництві, що підлягають ліцензуванню відповідно
до закону, без отримання у встановленому порядку ліцензії - у розмірі плати за видачу ліцензій на
відповідний вид господарської діяльності у будівництві;

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів інспекцій державного
архітектурно-будівельного контролю - у розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- за передачу проектною організацією замовнику робочої документації для реконструкції,
реставрації, капітального ремонту об'єкта архітектури, в якій передбачено внесення змін з порушенням вимог
архітектурно-технічного паспорта зазначеного об'єкта, - у розмірі двадцяти п'яти відсотків вартості
розробленої робочої документації;

- за експлуатацію або використання будинків чи споруд після закінчення будівництва без прийняття їх
державними приймальними технічними комісіями - у розмірі десяти відсотків вартості виконаних робіт;

- за затвердження містобудівної документації з порушенням встановлених державних стандартів, норм і
правил, вихідних даних на проектування - у розмірі двадцяти п'яти відсотків вартості розробленої
містобудівної документації;

- за недотримання регіональних або місцевих правил забудови під час планування і забудови населених
пунктів, режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність, -
у розмірі двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Причому, сплата штрафів не звільняє підприємство від усунення допущених порушень і відшкодування
збитків, заподіяних внаслідок порушень.

Справи про правопорушення розглядаються інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Посадові
особи інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю мають, зокрема, право накладати штрафи.

Підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері містобудування є протокол, складений
уповноваженою на те особою інспекції державного архітектурно-будівельного контролю за результатами
перевірки. Разом з протоколом складається припис про усунення допущених порушень. У п'ятнадцятиденний термін
з дня одержання протоколу про правопорушення питання про накладення штрафу розглядається посадовою особою
інспекції державного архітектурно-будівельного контролю. Рішення посадової особи інспекції державного
архітектурно-будівельного контролю про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на
підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудування.

Штраф підлягає сплаті підприємством у п'ятнадцятиденний термін з дня його накладення. У разі несплати

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1817
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7903
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1887
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2942
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7953
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4520
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4383
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5733
Реклама

Цікаве