швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури143248
2 Історія України36201
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)33602
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32181
5 Звіт про проходження виробничої практики 26352
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка25888
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19753
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18637
9 Правопис слів іншомовного походження17835
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16546
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Сутність та місце ПДВ в системі непрямих податків» (ID:11183)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       10 стр.
Размер в архиве:   85 кб.

Частина диплому

Тема: “ПДВ”




Зміст








1.Сутність та місце ПДВ в системі непрямих податків.



1.1.Бібліографія теми.


Податки існують у людському суспільстві майже тисячу років, але для людини немає більш гнітючої процедури, ніж
сплата їх. Високі податки — це завжди неминучі злидні, занепад господарства, шлях до катастрофи і людської
трагедії. Там, де високі податки, не може бути й мови про свободу і людську гідність, творчу працю і
забезпечене майбутнє. Непосильні податки були причиною багатьох соціальних конфліктів, кровопролитних воєн,
занепаду цілих цивілізацій.

Водночас запровадження податків мало надзвичайно важливе прогресивне значення для розвитку людського
суспільства. їх порівнюють з винаходом колеса або парової машини.

Мобілізуючи через податки значні ресурси в своє розпорядження, державні структури забезпечували захист своєї
держави, розвивали виробництво, поліпшували матеріальне становище своїх громадян, суттєво впливали на стан і
розвиток науки, культури, міждержавних зв'язків.

Податки — це термометр для господарського організму, і якщо температура висока (а таким показником може бути
частка податків у доходах населення), то загибель організму неминуча. Між людським і економічним організмами є
одна спільність: нормальна температура в них однакова. В будь-якій державі громадяни зобов'язані віддавати
частину своїх доходів на загальнодержавні потреби. Досконалість форм і методів передавання цих коштів свідчить
про рівень розвитку держави, її економічних і правових інституцій. Створення податкової системи — це не
тільки практична, але й дуже серйозна наукова проблема. Вона потребує глибокого аналізу господарського життя
в державі, доходів населення і підприємницьких структур, бюджету сім'ї. Тільки за такими матеріалами можна
зробити висновок про доцільність введення того чи іншого податку, спрогнозувати його вплив на економічні та
соціальні процеси.

Історія розвитку людського суспільства свідчить, що в різні періоди вводились різноманітні податки: на землю,
майно, прибуток, цінні папери, спадщину та дарування, добавлену вартість, заробітну плату, акцизи, збори і
відрахування, на автомобілі, коней, собак, продуктивну худобу і птицю, бджоли, подушні податки на нежонатих,
податки на бороду, вікна, двері тощо.

Найбільшого розквіту податки досягають в умовах розвиненої ринкової економіки. Вони стають об'єктивним
елементом фінансових відносин між державою та юридичними і фізичними особами. Формується завершена модель
податкової системи кожної держави. Вона включає методи і об'єкти оподаткування, ставки податків, строки їх
сплати, контроль за витрачанням.

Податкова система України включає державні та місцеві податки і збори. Суб'єктами оподаткування є фізичні
(населення) і юридичні особи (господарські структури). Державні податки включають: податок на прибуток;
податок на добавлену вартість; акцизний збір; прибутковий податок з громадян; плату за землю; лісовий доход;
екологічний податок; державне мито; податок з власників транспортних засобів; вивізне мито; ввізне мито;
плату за воду; промисловий податок; податок на промисел; податок на майно.

Податок на добавлену (додану) вартість є непрямим податком, який сплачується до державного бюджету на кожному
етапі просування товару від виробництва до споживання.

Основні принципи податкової діяльності розроблені ще А.Смітом у його праці "Дослідження про природу та причини
багатства народів" (1776). Цікаві міркування з приводу цього знаходимо в А. Вагнера у книжці "Наука про
фінанси" (1880). Слушні думки щодо принципів податкової діяльності в умовах розвиненої ринкової економіки
висловили такі відомі сучасні економісти, як Р.Мардсен, А.Лаффер, Дж.Ю.Стігліц та ін.

Смит А. Исследование о природо й причинах богатства народов. — М. — 1935. — Т. 2.

Пушкарева В.М. История финансовой мисли й политики налогов: Учебное пособие. - М.: ИНФРА. - 1996.

Стиглий, Дмс.Ю. Зкономика государственного сектора / Пер. с англ. — М.: ИНФРА. —1997.

Однією із заслуг класика політичної економії А.Сміта є обґрунтування основних положень оподаткування у
фундаментальній праці "Дослідження про природу і причини багатства народів" (1776 р.). Він писав, що:

по-перше, всі громадяни повинні брати участь в утриманні уряду відповідно до своїх доходів, які вони
одержують під захистом та опікою держави. Тобто необхідно дотримуватися рівності в оподаткуванні;

по-друге, податки мають бути чітко визначені, а не довільні. Це означає встановлення строків сплати, способів
платежу, сум податків, які були б зрозумілі для платників та інших осіб;

по-третє, податки мають сплачуватися платниками у зручний для них час — зручність справляння;

по-четверте, кожен податок має бути розроблений так, щоб у платників вилучалося якнайменше коштів понад той
дохід, який вони приносять у скарбницю, — дешевизна справляння податків. Великі витрати на збирання податку
роблять сам податок недоцільним.

У визначенні цих правил А.Сміт мав багатьох послідовників. Видатний російський учений Н.І. Тургенєв в "Основах
теорії податків" (1818 р.) розвинув його засади оподаткування, проаналізував механізм їх дії на прикладі
Росії, одним із перших у світі систематизував теорію податків відповідно до буржуазно-демократичних поглядів.
Багато уваги Н.І. Тургенєв приділив ідеї податкової справедливості. Досліджуючи сутність і призначення
податків, він писав, що кожен податок є злом, бо він позбавляє платника частини його власності. Тому уряд
повинен брати податків лише стільки, скільки необхідно для задоволення реальних потреб держави, а не стільки,
скільки народ може дати. Цей висновок набуває особливої актуальності у сучасних умовах реформування системи
оподаткування в Україні.

Коментуючи і досліджуючи чотири основних положення оподаткування, сформульовані А.Смітом, Н.І.Тургенєв
обґрунтовує загальне правило: податок завжди повинен справлятися з доходу, а точніше — з чистого доходу, а не
з самого капіталу. Це необхідно для того, щоб джерела державних доходів не вичерпувалися. Хоч можливі й
винятки з цього загального правила оподаткування, які пов'язані в основному з надзвичайними ситуаціями, що
потребують пожертви від платників податків на загальну користь.

У трактатах із фінансової науки, які з'явилися пізніше, названі принципи оподаткування досліджувалися і були
доповнені С.де Сісмонді, А.Шефле, А.Вагнером та ін. Так, швейцарський економіст Сісмонді до чотирьох правил
А.Сміта додає ще чотири:

1) податок повинен накладатися не на капітал, а на дохід;

2) податок повинен накладатися не на валовий, а на чистий дохід;

3) частина чистого доходу, яка необхідна для існування, повинна звільнятися від оподаткування;

4) податок не повинен сприяти відпливу майна за межі країни і тому має бути тим поміркованішим, чим рухоміший
капітал.

Саме Сісмонді вперше обґрунтував застосування в оподаткуванні неоподатковуваного мінімуму доходів (за
сучасною термінологією): "Податок... ніколи не повинен припадати на ту частину доходів, яка необхідна для
існування платника". Намагаючись наголосити на важливості цього принципу, він застерігає: "Горе уряду, який
зачепив цю частину: він приносить цим у жертву не лише людей, а й надію на майбутнє багатство".

Російський професор І.І.Янжул у своєму вченні про державні доходи додає до чотирьох правил А. Сміта п'яте:
"...держава не повинна вводити податків, що суперечать приписам морального кодексу (податків на євреїв,
розкольників, повій тощо)".

Але найвдаліше групування принципів оподаткування було зроблене німецьким фінансистом А. Вагнером, який

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1810
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7893
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1876
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2936
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7947
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4514
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4374
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5728
Реклама

Цікаве