швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури142680
2 Історія України36154
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)33542
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32162
5 Звіт про проходження виробничої практики 26331
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка25863
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19744
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18624
9 Правопис слів іншомовного походження17820
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16546
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «. Назвіть загальні правила оформлення ділової кореспонденції. Вкажіть види листів» (ID:11202)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       3 стр.
Размер в архиве:   7 кб.

Контрольна робота з української мови

1. Назвіть загальні правила оформлення ділової кореспонденції. Вкажіть види листів.

Однією з форм ділового тексту є документ, зокрема ділова кореспонденція. З роками склалися узвичаєні правила
оформлення службової, урядової, приватної кореспонденції. Це і сувора нормативність, і дотримання юридичних
положень, і також бездоганне володіння правилами української мови – графіки, орфографія і пунктуація.

Текст має бути логічно послідовним, диференційованим за сферами спілкування, відзначатися довершеністю
структури, форми та викладу. Залежно від характеру основного змісту документа використовуються відповідні
мовні структури із ретельно підібраними словами, що найточніше передають зміст документа.

Будь-яка ділова кореспонденція зазвичай готується на спеціальних бланках, реквізити яких містять постійну
інформацію. Обов’язковими мають бути заголовок, адреса організації, установи, фірми, підприємства, куди
надсилається документ. Назва ставиться у називному відмінку. Якщо ж кореспонденція адресується конкретній
особі, то посада і призвіще її пишуться в давальному відмінку.

У ділових паперах у звертанні до офіційної особи використовуються офіційні форми ввічливості: шановний,
високошановний, вельмишановний. Після звертання ставиться кома, а текст починається з малої літери. Якщо ж
звертання завершуються знаком оклику, текст починається з абзацу і з великої літери.

Важливе значення має питання мовного етикету, а особливо тепер, коли відбуваються зміни у виробничих
відносинах окремих підприємств та установ. Це стосується переважно тих, хто займається складанням
листів-прохань, листів-вимог, листів-претензій, бо від змісту таких документів залежать відносини між
колективами і приватними особами.

Щоб не виказувати невдоволення діями партнера, рекомендується замінити активну форму дієслова на пасивну.
Наприклад: Ви не висловили своїх пропозицій щодо випуску нашої спільної продукції. - Пропозиції щодо випуску
нашої спільної продукції Вами не висловлені.

Якщо ж важливо назвати конкретного виконавця, тоді пропонуємо вживати активну форму. Наприклад: Міністерство
зв’язку не гарантує оплати цієї роботи. Завод не гарантує забезпечення усіх робітників квартирами.

Особливого значення набувають у ділових документах вставні слова, які пом’якшують тон спілкування. Наприклад:
За такі результати праці Ви не можете одержати премії. – На жаль, за такі результати праці Ви не можете
одержати премії.

Займенник Ви в листах, офіційних документах тощо пишеться з великої літери. Цим підкреслюється повага до
адресата.

Відокремлений дієприслівниковий зворот може надати документу характеру повної інформації, вичерпної відповіді.

Наприклад: Прочитавши Ваші оповідання, редакція журналу повідомляє, що вони потребують доопрацювання. З цією
метою найчастіше використовуються також дієприслівникові звороти типу: вважаючи, беручи до уваги, враховуючи
та ін.

Надмірна ввічливість як і нав’язування своїх методів чи принципів у розв’язанні того чи іншого питання не
сприяють позитивному результату.

Серед ділової кореспонденції (документи організаційно-розпорядчого характеру, інструкції, інформативні запити
та ін.) важливе місце займає листування.

Лист – це узагальнена назва документів (лист-повідомлення, лист-подяка, лист-нагадування, лист-прохання,
листи супровідні, рекламні і ін.), що пересилаються поштою.

Листи друкують на друкарській машинці або набирають на комп’ютері. Особисті листи пишуть ще і від руки.

Щодо змісту службового листа: мають бути вступ, виклад, висновки та закінчення. Текст складається довільно.


2. Напишіть слова разом, окремо, через дефіс.

Авіахімічний, авіаційно-спортивний, автомобільно-шляховий, академік-секретар, бюджетно-фінансовий,
взаємовигідний, вищезазначений, власноручний, директор-розпорядник, дитячо-юнацький.


3. Прочитайте текст, знайдіть і виправте помилки, запишіть правильний варіант:

1. Починаючи сьогодні програму, я подумав, що ми не все зробили, аби поліпшити ситуацію. 2. У прошлому році
закупили 10 т сировини, а у цьому році закупаємо усе що є на ринку. 3. У цьому році виробництво скоротилось
внаслідок нестачі сировини. Але у слідуючому році планується збільшити виробництво. 4. Більша частина активу
залишилась і продовжує свою справу. 5. Роботу було відкладено на місяць. 6. Місцева влада заборонила
проведення зустрічей. 7. Внаслідок горіння нафти настала екологічна катастрофа. 8. На жаль, справи не
змінюються у кращій бік.


4. Утворить прикметники від поданих іменників, які не втратили б термінологічного значення; (наприклад:
податок – податковий):

Маркетинговий, бартерна, товарний, орендований, бухгалтерський, коштовний, акціонерний, валютний, фірмовий.


5. Визначте значення відокремлених слів.

Маркетинг – комплексна система заходів щодо вивчення ринку і активного впливу на споживацькі потреби з метою
збуту товарів і одержання прибутку. Бартер – 1) прямий безгрошовий обмін товарами чи послугами; 2) безвалютна,
але оцінена та збалансована щодо вартості товарообміну операція. Оренда – 1) тимчасове користування майном на
договірних засадах; 2) плата за таке користування. Спонсор – юридична чи фізична особа, яка фінансує певний
захід (проект). Акціонер – власник акцій, співвласник акціонерного підприємства. Валюта – 1) платіжний засіб
(грошова одиниця) певної держави; 2) грошові чеки іноземних держав; 3) міжнародні грошові одиниці. Фірма – 1)
торговельне або промислове підприємство, що користується правом юридичної особи, під маркою якої продаються
товари або випускаються вироби; 2) об’єднання однорідних або суміжних підприємств.


6. Напишіть доповідну записку з приводу порушення дисципліни та пояснювальну записку як відповідь на
доповідну.


Доповідна записка

Радянська філія РСУ №5

26.04.2000 №37/14 Начальнику філії

Про порушення Пономаренку С.В.

трудової дисципліни


25 квітня 2000 року під час мого чергування робітник Галабурда С.К. з’явився на роботу на 2 години пізніше,
ніж це встановлено правилами внутрішнього розпорядку.

Вважаю, що необхідно вжити суворих заходів дисциплінарного впливу щодо Галабурди С.К.


Майстер (підпис) Корейко П.І.


Пояснювальна записка

Радянська філія РСУ №5 Начальнику філії

Пояснювальна записка Пономаренку С.В.

26.04.2000 №14/39

про порушення

трудової дисципліни


25 квітня 2000 року я, Галабурда С.К., спізнився на роботу на 2 години внаслідок таких обставин.

Електропотяг, на якому я дістаюсь до місця роботи, зупинився на рейках на 2,5 години внаслідок сніжних
заносів на залізниці.

Після розчистки залізниці електропотяг поїхав далі за маршрутом.

До даної пояснювальної записки я додаю довідку від чергового по станції про причину затримки електропотягу.

Робітник (підпис) Галабурда С.К.

Література

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1809
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7889
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1876
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2935
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7945
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4513
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4374
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5724
Реклама

Цікаве