швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури139094
2 Історія України35606
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)32942
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги31776
5 Звіт про проходження виробничої практики 25911
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка25526
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19644
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18556
9 Правопис слів іншомовного походження17518
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16503
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення
загрузка...

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «ФІЛОСОФІЯ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ» (ID:156)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       9 стр.
Размер в архиве:   49 кб.

КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ КОЛЕДЖ.














Реферат


З предмету "Філософія"



Тема: "ФІЛОСОФІЯ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ"








підготувала

студентка ІІ курсу

групи №24

Плотко Е. Б.


Викладач:

Незгозірська Н. В.





Київ- 2000


Зміст.


Життя і творчість

Проблема світового зла й мета філософії

Наука про Бога, або Вічну натуру

Вчення про самопізнання людини та переображення її «серця»

Біблійна екзегетика та символізм

Етичні погляди

Григорій Сковорода й Просвітництво


Життя і творчість. Григорій Сковорода, безсумнівно, є одним із найвидатніших представників історії
української філософії. Його дивовижне життя мандрівного поета й учителя мудрості, сміливість думки та щирість
почуттів, виявлені ним у пошуках особистого шляху осягання божества, його проповідницький пафос і відвертість
у постановці питання про істинний сенс буття людини,— все це створює оригінальний образ мислителя, гідного
бути віднесеним до ряду видатних діячів української і світової духовної культури.

Основні етапи життєвого шляху Сковороди відомі з твору його улюбленого учня Михайла Ковалинського «Життя
Григорія Сковороди» (1785). Деяких суттєвих уточнень біографія філософа набула стараннями Д. Багалія (початок
XX ст. ) та Л. Махновця (70-ті роки).

Народився Григорій Савич Сковорода 3 грудня 1722 p. в незаможній козацькій сім'ї в селі Чорнухи на Полтавщині.
З дитинства показав він «твердість духу», «нахил до богопочитання» та «охоту до науки». Зважаючи на це,
дванадцятирічного Григорія було віддано у навчання до Київської академії — найважливішого осередку культури
тогочасної України. Там він, «перевершуючи однолітків успіхами та похвалами», провчився з перервами до 1753
p., але так і не закінчив повного курсу, залишившись на все життя «студентом» (як він сам себе любив
називати). Серед його вчителів — славетний філолог Симон Тодорський, ритор і поет Сильвестр Ляскоронський,
видатні філософи й богослови — ректор академії Сильвестр Кулябка та префекти Михаило Козачинськнй і Георгій
Кониський.

Навчаючись у Києво-Могилянській академії, Сковорода спілкувався з Самуїлом Миславським, Давидом Нащинським,
Варлаамом Лащевським, Гедеоном Сломинським, які використовували свої знання в галузі теології, філософії,
класичних мов для студій Біблії і були причетними до її так званого «єлизаветинського» видання.

Серед професорів і вихованців академії переважало на той час тяжіння до просвітницьких ідей; вони покладали
свої надії на поліпшення суспільного добробуту, правочинності й моралі, пов'язуючи їх із піднесенням людського
розуму, поширенням наук, освіти й мистецтв та реалізацією теорії природного права. Однак, винісши з академії
добре знання мов, античної і загалом світової культури. Сковорода обрав інший напрям і спосіб
філософствування. Так само, як і деякі її вихованці, зокрема Данило Туптало (Дмитрій Ростовський), Семен
Гамалія, Паїсій Величковський, він пов'язував здійснення своїх ідеалів не з наукою про зовнішній світ і
суспільною діяльністю, а з моральним удосконаленням і духовним поступом самої людської особистості, котрі
мали набувати чинності не на основі впливу та дії церковних і державних інституцій та авторитетів, а її
власного вільного вибору й вольових зусиль. Відповідно і формою викладу етико-антропософського вчення
Сковороди був не академічний трактат, а байки, вірші, притчі, діалоги, листи. В них на високому рівні
філософських знань і загальної культури Сковорода немовби повертається до тих роздумів про людину, її
внутрішній душевний і моральний світ, що були притаманні мислителям демократичного спрямування кінця XVI —
початку XVII ст. (Ісайї Копинському у творі «Алфавіт духовний», Віталію з Дубна — у «Діоптрі», Фікарі — у
«Вертограді душевному», Кирилу Транквіліону-Ставровецькому в «Зерцалі богослов'ї» та «Учительному
Євангелії»). Його зближує з парадигмою їхнього мислення й піднесення духовного начала у всьому сущому; і
розуміння таких понять, як макрокосм і мікрокосм, видима й невидима натура, зовнішня і внутрішня людина,
самопізнання, переображення й демократична та філологічно-критична інтерпретація Біблії, що використовувалася
для викриття моральних та соціальних вад і суперечностей у тогочасному суспільстві й закладала підґрунтя для
переходу від духовного протесту до їх активного усунення в дійсності. Вчення Сковороди, що акцентувало увагу
на внутрішньому духовному світі людини та її серці, було глибоко закорінене в філософсько-поетичну й
мистецьку традицію України.

Відомо, що Сковороду за неабиякі музичні здібності було запрошено до придворної капели цариці Єлизавети в

Санкт-Петербурзі. Пізніше спричинилася нагода виїхати на кілька років до Угорщини (з так званою Токайською
комісією), де він скористався випадком поповнити свою вченість. Відомо й те, що деякий час Сковорода
вчителював у Переяславському та Харківському колегіумах, але був вимушений залишити їх через непорозуміння з
начальством. Доводилося йому також працювати домашнім вихователем у маєтках багатих поміщиків. Дружбу з одним
із своїх вихованців—М. Ковалинським, який згодом став видатним літератором і культурним діячем, Сковорода
зберіг до кінця свого життя, називаючи його своїм «духовним сином».

Всюди, де бував Сковорода, він звертав на себе увагу незвичайним складом думок і способом життя. Цей поет і

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1771
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7816
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1840
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2887
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7916
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4467
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4331
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5679
Реклама

Цікаве
загрузка...