швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури159229
2 Історія України38195
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)36161
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги33497
5 Звіт про проходження виробничої практики 27688
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка27322
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові20048
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18991
9 Правопис слів іншомовного походження18842
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16841
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Особливості еластичності попиту на звичайні товари та товари низької якості. Товари Гіффена» (ID:1923)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       5 стр.
Размер в архиве:   51 кб.

1. Особливості еластичності попиту на звичайні товари та товари низької якості. Товари Гіффена.


Якщо ціна товару X змінюється, то можливості споживача придбати різні набори товарів теж змінюються. З одного
боку, зниження цін на товар X робить його привабливішим для споживача, оскільки він стає дешевшим щодо
товарів-субститутів. З іншого боку, вивільнення коштів від здешевлення покупки товару X дає змогу людині
збільшити споживання інших товарів. Таким чином, зростає реальний доход споживача, хоча його номінальний доход
залишається попереднім.

Реакція споживача на таке зростання реального доходу значною мірою буде залежати від його ставлення до
споживчих якостей товару. Щоб моделювати поведінку споживача, слід розмежовувати дію двох ефектів, які
спостерігаються при зміні цін на один з товарів.

Ефект доходу — це тільки ті зміни у споживанні, що спричинені зміною реального доходу споживача під впливом
руху цін. Як було з'ясовано раніше, зростання доходу суперечливо впливає на споживання нормальних та
неякісних товарів: якщо із збільшенням доходу споживання нормальних товарів зростає, то споживання неякісних
— зменшується.

Ефект заміщення — це тільки ті зміни у споживанні товару, які є результатом змін цін цього товару відносно
цін на інші товари. Цей ефект спрацьовує однаково і щодо нормальних, і щодо неякісних товарів. В
узагальненому вигляді дія ефектів доходу та заміщення наведена в табл. 1.

Ці два ефекти діють одночасно. Тому реальна спрямованість змін споживання буде рівнодіючою ефектів доходу та
заміщення. Згідно з даними табл. 1 щодо нормальних товарів о.бидва ефекти діють в одному напрямку. У цьому
випадку прогнозувати зміни споживання залежно від змін ціни на товар і дещо простіше. Що ж до впливу зміни
ціни на споживання неякісних товарів, то спрямованість впливу ефектів доходу та заміщення протилежна. Залежно
від того, який ефект спрацьовує сильніше, динаміка ціни та динаміка споживання матимуть однакову або
протилежну спрямованість.

Таблиця Дія ефектів доходу та заміщення



Ефект

Споживання товару



нормального

неякісного

Походу:

ціна зменшується ціна зростає

Заміщення:

ціна зростає

ціна зменшується



Зростає

Зменшується



Зменшується Зростає



Зменшується Зростає



Зменшується Зростає

Якщо ефект заміщення має більший вплив, то із зростанням ціни споживання товару X зменшується, а при її
зниженні — збільшується. Однак може складатися ситуація, коли переважає ефект доходу, тоді при зростанні ціни
зростає і споживання, а при її зменшенні споживання також зменшується. Така ситуація трапляється досить
рідко.

Неякісний товар, для якого ефект доходу переважає над ефектом заміщення називається Гіффеновим товаром, а
зростання споживання цього товару із підвищенням ціни на нього — парадоксом Гіффена.

Роберт Гіффен (1837—1910) — англійський вчений, який виявив, що незаможні робітники в Англії збільшують
споживання дешевих неякісних продуктів харчування (зокрема, житнього хліба) у разі їх подорожчання. Таку
саму ситуацію можна спостерігати і при аналізі структури споживання малозабезпечених верств населення України
під час економічної кризи 90-х pp.

Товар Гіффена має одночасно відповідати таким вимогам

- бути неякісним в уявленні споживача;

бути значною часткою його витрат.

Парадокс Гіффена, на перший погляд, здається винятком із закону попиту. Проте детальніше
дослідження доводить, що саме взаємодія ефектів заміщення та доходу спричиняє такий розвиток подій.

Існує ще кілька прикладів винятків із закону попиту, коли із підвищенням цін спостерігається збільшення
закупок того чи іншого товару. Так, деякі споживачі можуть ототожнювати зростання цін з підвищенням якості
продукції і збільшувати його закупки. В умовах нестабільності економічної ситуації зростання цін може
сприйматися і як передвісник інфляційного стрибка. Для отримання виграшу споживачі намагатимуться придбати
більше продукту за сьогоднішніми цінами, поки вони ще не так зросли. Однак усі ці дії споживача можна легко
пояснити, виходячи з теорії поведінки споживача.

Попит нееластичний, коли дана відсоткова зміна ціни призводить до відносно меншої відсоткової зміни кількості
(за абсолютними величинами).

Одинична цінова еластичність попиту має місце, коли відсоткова зміна ціни дорівнює відсотковій зміні кількості
запитуваного товару.

На кожній лінійній кривій попиту є точки з еластичним і нееластичним попитом.

Розглянемо зміни показника еластичності вздовж кривої попиту, де можна визначити п'ять ситуацій:

1) випадок абсолютно нееластичного попиту: Е=0 (точка Б);

2) випадок нееластичного попиту: 0<Е<1 (внутрішні точки на відрізку СВ)\

3) випадок еластичного попиту: 1<Е<°° (внутрішні точки на відрізку АС);

4) випадок абсолютно еластичного попиту: Е= °° (точка А);

5) випадок одиничної еластичності: Е=1 (точка С);

Коефіцієнт еластичності в загальному випадку розраховується згідно з формулою:

Е=(-b*P)/Q

Зокрема, Ео=0 у точці B, оскільки Р=0, і E=оо у точці А



Мал. Еластичність лінійної функції попиту.

Показник цінової еластичності попиту може бути використаний для аналізу витрат споживача на купівлю товару,
отже, виручки виробника або продавця. Ця залежність в компактному вигляді наведена в таблиці.

Зміна витрат споживача при еластичному і нееластичному попиті показана на мал., де заштрихована площа є
витратами споживача (R=Q*P) при відповідному рівні ціни та кількості товару.



(а) при еластичному попиті (б) при нееластичному попиті

р1Q1<р2Q2) (р1Q1>р2Q2)

Мал. Витрати споживача при еластичному та нееластичному попиті.

Замовити реферат
Реклама
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1943
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником8084
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити2085
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3103
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8173
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4647
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4502
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5962
Реклама

Цікаве