швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури142733
2 Історія України36164
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)33549
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32164
5 Звіт про проходження виробничої практики 26332
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка25865
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19744
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18625
9 Правопис слів іншомовного походження17822
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16546
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Психологічні основи професійної освіти» (ID:32983)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       4 стр.
Размер в архиве:   17 кб.

Заказ 1460. Психологія праці.


Друга робота: Психологічні основи професійної освіти

Зміст




Вступ


Успішність економічних реформ в суспільстві, а також ефективного виробництва як державних, так і приватних
структур у великій степені залежить від людського фактору. Аксіомою є те, що найбільшу користь для підприємств
приносять високопрофесійні працівники. В однаковій мірі це справедливо як для робітників інтелектуальної, так
і фізичної праці. Підготовка таких фахівців в державі є край необхідною та важливою задачею. Наука,
застосовуючи найбільш передові методики виховання та навчання, вносить свій вклад в загальну справу підготовки
високоосвічених спеціалістів.

Психологія праці як галузь психологічної науки взаємодіє з іншими галузями психології, а також з
непсихологічними науками, що вивчають працю. Особлива увага в психології праці надана особливостям
психологічної підготовки людини до вибраної професії, психологічних закономірностей засвоєння трудових
навиків, знань, умінь, організації професійного навчання, в результаті якого повинна сформуватися особлива
системна якість особи – психологічна готовність до праці, що є необхідною умовою успішної виробничої адаптації
людини, становлення його як професіонала.

В цій роботі буде приділена увага висвітленню деяких психологічних аспектів професійної освіти. Особлива
увага при цьому буде приділена психологічним основам набуття навиків людини, яка отримує певну спеціальність
або професію.




1. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ



Ефективність трудової діяльності професіонала в сучасних умовах стає неможливою без безперервної освіти, яка
сприяє формуванню професійної придатності в умовах, які постійно змінюються. Процес освіти тісної пов’язаний з
питаннями психології, особливо психологічної готовності особистості до майбутньої трудової діяльності, а також
проблемами, які пов’язані з засвоєнням навчального матеріалу. Головним об’єктом уваги дослідників при цьому
виступають розумові здібності людини, психомоторна реакція, а також такі елементи психіки як пам'ять, увага,
спостережливість та ін. У світовій практиці професійного навчання і підвищення кваліфікації менеджерів
склалося три концепції їх підготовки:

фрагментарний підхід, що дає базову підготовку в центрах тренінгу, не пов'язаний з метою конкретних
організацій; признається неперспективним;

формалізований підхід, при якому навчання розглядається як частина професійного зросту, як таке, що поєднане
з потребами організації і особистими інтересами менеджерів; базові знання тут доповнюються структурами по
розвитку умінь і навиків, отримуваних за допомогою викладачів-тренерів і безпосередніх керівників навчаючих;

цільовий підхід, що передбачає безперервне навчання, зв'язане із стратегією організації і індивідуальними
цілями навчаючого, яке реалізується за допомогою курсів по вибору, які пов'язані з характеристиками
виконуваної роботи за відсутності директив з боку лінійних керівників; признається найперспективнішим.

Професійна освіта розглядається як процес управління діяльністю людини по оволодінню трудовими знаннями,
уміннями, навиками, розвитку професійних здібностей і особистості кваліфікованого працівника в цілому.
Професійне навчання є необхідною передумовою становлення людини як професіонала – соціально компетентної,
психологічно зрілої особи, яка має високу професійну майстерність, що визначає її спосіб життя, особливий,
професіонально орієнтований, світогляд і відчуття приєднання до професійної спільноти.

Становлення професіонала передбачає досягнення:

соціальної зрілості (оволодіння правовими нормами, засобами спільної професійної діяльності, співпраці,
прийнятими в суспільстві прийомами професійного спілкування);

особистої зрілості (оволодіння засобами самовираження, саморозвитку, засобами протидії професійним
деформаціям, емоційному вигорянню особистості);

діяльнісної зрілості (оволодіння на високому рівні професійною діяльністю, засобами самореалізації і
саморозвитку особистості в професії, здібність до творчих проявів своєї індивідуальності).

В цілому, фахівець в будь-якій професії повинен підходити до пізнання дійсності як учений, до творчого
фантазування як митець, до організації діяльності (своєї і інших людей) – як менеджер. Значення професійних
знань, умінь, навиків при цьому залишається великим, але вони розглядаються перш за все як засоби, інструменти
реалізації професійної спрямованості. Крім того, підвищується питома вага тих знань, умінь і навиків, які
зможуть забезпечити професійне і особове самовдосконалення, творчу професійну діяльність.

В результаті професійної освіти формується психологічна готовність до майбутньої трудової діяльності як
системна якість особистості, що є важливою умовою успішної професійної адаптації, професійного становлення і
розвитку людини. Особливу увагу в професійному навчанні необхідно приділяти духовним аспектам професійної
діяльності, психологічній підготовці до праці, формуючої психологічну готовність до трудової діяльності, що є
необхідною умовою успішної професійної адаптації становлення і розвитку людини, його особового і професійного
самовдосконалення.


2. ФОРМУВАННЯ НАВИКІВ ЯК ГОЛОВНА ПСИХОЛОГІЧНА МЕТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ


Орієнтоване професійне навчання передбачає створення умов для засвоєння відповідних знань, умінь і навиків.
Важливо знать при цьому психологічні механізми їх засвоєння.

У психології трудового навчання розрізняють наступні види навиків:

сенсорно-перцептивні (навички сприйняття – розрізнення форми букв при читанні, фонем при слуханні мови,
визначення відстані і швидкості руху на око);

моторні (рухові);

інтелектуальні (прийоми розв'язання задач).

Процес формування будь-якого навику має деякі загальні риси. Перша – об'єднання низки елементарних рухів (або
інших елементів дії, наприклад, розумових актів) у єдине ціле. У основі об'єднання елементів дії в цілісне
утворення лежить закон формування тимчасових нервових зв'язків, відкритий І. П. Павловим, виходячи з якого,
навичка означає утворення і функціонування в корі великих півкуль стійкої системи тимчасових нервових
зв'язків, які називають динамічним стереотипом. Вироблення динамічного стереотипу створює умови, при яких
одночасно з автоматизованим актом може здійснюватися і складніша аналітико-синтетична діяльність.

Друга риса – поступове усунення зайвих рухів (або елементів дії) і зменшення напруженості. Третя риса
переміщення уваги з процесу на результат праці. Так, наприклад, оволодівши навиком письма, людина переміщує
увагу з того, як писати, на те, що необхідно зафіксувати на папері.

Четверта риса – формування ритму виконуваних дій. Завдяки ритмічності людина, що володіє навиком, може
працювати тривалий час без стомлення.

П'ята риса полягає в надбанні широких можливостей довільно змінювати темп роботи, усвідомлено прискорювати або
уповільнювати його.

Процес формування трудового навику включає наступні основні етапи:

попередній етап, на якому людина одержує знання про склад дії, знаряддя і умови праці, утворюється орієнтовна
основа дій);

аналітичний етап – етап оволодіння окремими елементами дії;

синтетичний етап, на якому елементи об'єднуються в єдине ціле;

етап закріплення і автоматизації дії, на якому створюється можливість перемикання уваги з процесу на
результат праці і довільного регулювання темпу роботи (Схема 1).

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1809
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7889
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1876
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2935
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7945
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4513
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4374
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5724
Реклама

Цікаве