швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури142721
2 Історія України36161
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)33549
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32164
5 Звіт про проходження виробничої практики 26332
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка25864
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19744
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18625
9 Правопис слів іншомовного походження17822
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16546
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Про інтелект» (ID:33104)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       5 стр.
Размер в архиве:   22 кб.

Заказ 1860. Психологія



Про інтелект Зміст







Вступ


Слова "інтелект", та "інтелектуальність" часто зустрічаються як на сторінках книг та журналів, так і в
розмовній мові, при чому зміст, який вкладають в ці поняття буває різним. Задовго до нашої ери одні індивіди
сприймалися розумнішими ніж інші. Ці спостереження, які були доступні і зрозумілі для багатьох, не надавали
відповіді на головні питання: чому так відбувається і від чого залежить розум людини?

В подальшому, з розвитком психологічної науки, дослідники впритул підійшли до вивчення інтелектуальних
здібностей людини, але й досі залишилися багато питань не розв’язаних. Інтелект є єдиним цілим чи складається
з окремих здібностей, які відповідають специфічним потенціям? Чи можна визначити інтелект, як набір таких
потенцій, число і значення яких залежить від поставлених перед індивідуумом задач? Чи не існують різні типи
інтелекту для задач різних рівнів складності? В наш час були сформульовані різні теорії, які намагались
відповісти на ці запитання.

Ця робота висвітлює питання сутності визначення інтелекту, практиці його виміру протягом історії, а також
розглядає проблему підвищення інтелекту та розвитку інтелектуальних здібностей людини.




1. ІНТЕЛЕКТ ТА ЙОГО ХАРАКТЕРИСТИКИ


Термін “інтелект” вживається як синонім до слова “розум”. Разом з тим, неправомірно зводити інтелект тільки до
мислення. Мислительні здібності складають основу інтелекту, але невід’ємними елементами інтелекту є також
увага (аттенційні), пам’ять (мнемічні), уява (імажинативні) та інші види розумових здібностей.

В психології існують різні підходи до визначення та дослідження інтелекту людини. За тлумаченням
психологічного словника за редакцією А.В.Петровського, інтелект є відносно стійкою структурою розумових
здібностей індивіда, системою розумових операцій. Сучасні західні фахівці визначають його як здатність до
логічного мислення, планування, розв’язання проблем, абстрактного мислення, сприйняття складних ідей, швидкого
навчання та навчання на основі досвіду.


Психология: Словарь/ Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г. Ярошевского, М., 1990. – С.134.


За визначенням Д. Векслера, інтелект – це глобальна здатність діяти розумно, раціонально мислити і добре
справлятися з життєвими обставинами. Існує три форми інтелектуальної поведінки:

вербальний інтелект, який включає запас слів, ерудицію, вміння розуміти прочитане;

здатність вирішувати проблеми;

невербальний або практичний інтелект, складовою частиною якого є вміння адаптуватися до навколишнього
середовища. Тобто, здатність адекватно сприймати та розуміти навколишні події, адекватно оцінювати свої
можливості, раціонально діяти в новій обстановці.

Терстоун досліджував різні сторони загального інтелекту, які він назвав первинними розумовими потенціями. Він
виділив сім таких потенцій:

здатність до обчислень, тобто здатність оперувати числами і виконувати арифметичні дії;

вербальну (словесну) гнучкість, тобто легкість висловлювання, використання найбільш вдалих слів;

вербальне сприйняття – здатність розуміти усну та письмову мову;

просторову орієнтацію, або здатність уявляти собі різні предмети та форми в просторі;

пам’ять;

здатність до роздумів;

швидкість сприйняття подібностей та відмінностей між предметами та зображеннями.

Виділяють також форми організації інтелекту: здоровий глузд, свідомість та розум, які відображають різні
способи пізнання об’єктивної дійсності, сфери міжособистих контактів. Розглянемо значення форм організації
інтелекту.

Під здоровим глуздом мають на увазі процес адекватного відображення реальної дійсності, який базується на
аналізі реальних мотивів поведінки навколишніх людей, а також використання раціонального способу мислення.
Здоровий глузд допомагає людині уникати логічних помилок в оцінці та інтерпретації зовнішніх ситуацій та
відповідно до цього вибирати найбільш адекватний спосіб взаємодії з навколишніми.

Свідомістю в даному значенні позначається процес пізнання реальності і спосіб діяльності, який базується на
використанні формалізованих знань, трактування мотивів діяльності учасників комунікації.

Розум – це вища форма організації інтелекту, при якій мислительний процес сприяє формуванню теоретичних знань
та творчого перетворення дійсності. Тобто, мислити розумно – означає мислити максимально логічно, проявляти
раціональність, відмежовуватися від будь-яких проявів спонтанності, довільності, фантазії, інтуїтивних
передбачень.

Тісно переплітаються з поняттями здорового глузду та розуму так звані антиципаційні здібності, тобто здатність
людини передбачати розвиток подій, планувати власну діяльність з метою попередження небажаних наслідків та
переживань, а також адаптуватися до оточення.

Важливою складовою розуму є рефлексія тобто процес самопізнання індивідом внутрішніх психічних актів та
станів, а також уявлення про справжнє, істинне ставлення до себе навколишніх.

Відповідно до теорій інтелектуального розвитку людини виділяють два різних типи інтелекту. Причому вважається,
що ці два типи інтелекту можна відносно легко виміряти звичайними інтелектуальними тестами. Перший тип
інтелекту, який поєднує в собі досить широку область інтелектуального функціонування, називають текучим
інтелектом. Це ті здібності, з допомогою яких людина вчиться чомусь новому. До них належать швидкість і
результативність запам'ятовування, індуктивні судження, оперування просторовими образами і сприймання нових
зв'язків і відношень.

Більшість авторів, які розглядають проблему інтелекту в рамках даної теорії, вважають, що поступовий розвиток
текучого інтелекту продовжується до закінчення юнацького періоду життя людини, а потім відбувається поступове
його зниження. Цей тип інтелекту, на думку вчених, відображає біологічні можливості нервової системи – її
працездатність та інтегративність.

Другим типом інтелекту є кристалізований інтелект, який приходить до людини з досвідом та освітою. Набуття
даної форми інтелекту пов'язане з освіченістю людини і тими знаннями, які вона набула на протязі довгого часу
життя. Це здатність людини встановлювати відносини, формулювати судження, аналізувати проблеми і
використовувати засвоєні нею стратегії для вирішення задач.

На відміну від попереднього типу інтелекту, кристалізований інтелект часто підвищується протягом життя, поки
люди зберігають здатність одержувати і зберігати інформацію. Коли проводяться тести когнітивних навиків, які
передбачають використання даного типу інтелекту, піддослідні часто показують в свої 50 років результати більш
високі ніж ті, які були в 20.

Два типи інтелекту, які ми розглядаємо, мають різний характер динаміки свого розвитку. Максимального розвитку
текучий інтелект досягає в юності, а в період середньої дорослості його показники знижуються. Для
кристалізованого інтелекту характерна друга особливість. Його максимальний розвиток робиться можливим тільки
при досягненні періоду середньої дорослості. Дана закономірність динаміки розвитку текучого і кристалізованого
інтелекту була підтверджена великою кількістю різних досліджень.

Разом з тим розвиток і збереження інтелектуальних можливостей, йде в різних людей по різному. Оптимум

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1809
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7889
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1876
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2935
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7945
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4513
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4374
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5724
Реклама

Цікаве