швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури124154
2 Історія України33066
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)30558
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги29991
5 Звіт про проходження виробничої практики 24172
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка23947
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19395
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18233
9 Правопис слів іншомовного походження16156
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16099
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення
загрузка...

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Людина і світ» (ID:4240)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       3 стр.
Размер в архиве:   12 кб.

Питання з курсу „Людина і світ"

І рівень


1. Сутність людини


Розвиток людини відбувається у процесі засвоєння та використання суспільного досвіду, матеріальних та духовних
цінностей людства. На неї впливають духовні, політичні, ідеологічні, економічні відносини в суспільстві.

Сутність людини визначається не лише сукупністю всіх суспільних відносин, а й її здібностями та здатностями:

• відрізняти цінне від доцільного, корисного, приємного;

• схоплювати сутність справи в поняттях, образах та витворах мистецтва;

• наділяти смислами і значеннями предмети, явища та особистості.

На зміни сутності людини впливають її сутнісні сили. Сутнісні сили людини визначають її здатність до:

• розумової діяльності;

• розвитку почуттів;

• вольових зусиль;

• творчої діяльності;

• суспільної праці;

• створення знарядь праці;

• забезпечення суто людського способу життєдіяльності. Однією із суттєвих сил людини є її здатність виробляти
матеріальні та духовні цінності, які задовольняли б її потреби.


2. Основні тлумачення походження людини


Серед основних тлумачень походження людини вирізняються:

—міфологічне (людина - нащадок своїх тотемних пращурів у вигляді тварин чи рослин (в українців - лелека
приносить дитину) або вона є результатом циклічного перевтілення душі);

— релігійне (людина — результат творчої сили Бога);

— космічне (людина — занесена на Землю із Космосу для подальшого вдосконалення);

— науково-філософське (людина — продукт тривалої еволюції) тощо. Звичайно, кожна думка має право на
існування.

За оцінкою відомої вітчизняної дослідниці Г.І. Горак, історію спільного життя людей, поетапного становлення
людства можна поділити на такі стадії:

1) стадія австралопітеків — мавпо-людей, здатних до діяльності за допомогою знарядь (5 — 2,5 мли р. до н.
е.);

2) стадія хабілісів, здатних до трудової діяльності на умовно-рефлекторній основі (2,5 — 1,5 млн р. до н.
е.);

3) стадія пітекантропів і синантропів, здатних до використання мови як регулятора зачаткових виробничих
відносин (1,5 млн — 200 тис. р. до й. е.);

4) стадія неандертальців, яким властиві розвиток мови як засобу обміну інформацією, формування
логіко-понятійної форми відображення дійсності (від 200 тис. до 40 тис. р. до н. е. );

5) початок стадії людини сучасного виду (кроманьйонця), пов'язаної з розвитком предметної свідомості,
родової спільності, привласнюючого господарства.


3. Поняття культури особистості


Якого б підходу до оцінки культури ми не дотримувались, безсумнівним залишається те, що всі цінності світу
чогось варті для людини, якщо покращують її життя, розвивають її індивідуальність, формують творчу
особистість, тобто особистість, здатну не тільки споживати надбання попередніх поколінь, надаючи їм нових
смислів і значень, а й творити нові матеріальні та духовні цінності.

Створюючи цінності, людина творить себе, «окультурює» свої сутнісні сили, розвиває індивідуальність, тому
формується як особистість. Отже, культуру можна мислити як діалектичний зв'язок кількох понять:

Важливою стороною культури є діяльність, праця, труд. Трудова діяльність в історії людства характеризується
процесом диференціації та видозміни.

Усі види культури пов’язані між собою і впливають на формування професійних якостей особистості, а гармонійне
існування й розвиток їх у суспільстві є гарантом цивілізації.

ІІ рівень


4. Свідоме і несвідоме


Структура свідомості є не чим іншим, як єдністю її властивостей та похідних від них (чи результативних) форм
прояву. Враховуючи це, структуру свідомості можна унаочнити в таких її складових: за рівнями свідомість
функціонує в єдність самосвідомості, свідомого та несвідомого (і підсвідомого), за складовими власне
свідомість складається із мислення, емоцій і почуттів та волі. Така структура свідомості засвідчує, що
свідомість не тотожна психіці.

Поняття “психіка людини” ширше порівняно з поняттям свідомості. Психіка людини вбирає у себе як свідоме, так і
несвідоме та підсвідоме. Тобто значна частина людських реакцій, дій і т.п. відбувається на інстинктивному, або
автоматичному рівні, не стає предметом усвідомлення, не освітлена променями розуму. Свідоме і несвідоме
перебувають у постійній взаємодії. Психічні процеси стають предметом свідомого становлення людини, що їх вона
контролює і спрямовує. Своєю чергою, значна кількість усвідомлених дій людини внаслідок багаторазового
повторення набуває значення автоматизму, звички, що не потребує втручання свідомості. Такі дії забезпечує
несвідоме чи підсвідоме функціонування психіки.


5. Рух і розвиток


Відповідей на це запитання існує багато: міфологічних, релігійних, наукових, ненаукових тощо. Відповідно до
діалектичного розуміння розвиток — це особлива властивість руху, зміна матеріального та духовного світу, його
перехід від старого до нового. Розвиток має такі властивості:

• відтворення старого;

• незворотність;

• спрямованість;

• закономірність (необхідність);

• виникнення нового.

Розвиток — це також універсальна властивість Всесвіту. Розвиток — це саморух світу та розмаїття його проявів
— природа, суспільство, пізнання, самоперехід до вищого рівня організації. Саморух і саморозвиток — важливі
моменти діалектики як теорії розвитку. Саморозвиток світу зумовлюється саморухом матерії. Саморух відображає
зміну світу як дію внутрішніх суперечностей. Самовідтворення як феномен можливе лише, коли йому передують рух,
зміна, бо без них взагалі не може бути самовідтворення, розвитку.

III рівень


6. Поняття честі, совісті і гідності.


Честь — це категорія етики й поняття моральної свідомості, яке визначає усвідомлення людиною своєї
суспільної значущості та її визнання суспільством. Відмінність честі від гідності полягає в тому, що
гідність особистості виходить з принципу рівності всіх людей перед моральними нормами, а поняття честі
містить диференційовану оцінку людей залежно від їх соціального та професійного місця в суспільстві.
Уявлення про честь пов'язане з типом поведінки, репутацією та соціальним престижем особистості.

Духовні ідеали, принципи, норми моралі належать не стільки до інтересів людини, скільки до панівної системи
цінностей у суспільстві. Орієнтація людини на загальнолюдські цінності стимулює її діяльність, розвиває

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1656
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7537
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити1683
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»2753
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана7809
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4326
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4204
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5523
Реклама

Цікаве
загрузка...