швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури153196
2 Історія України37538
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)35275
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги33095
5 Звіт про проходження виробничої практики 27278
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка26821
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19971
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18874
9 Правопис слів іншомовного походження18515
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16752
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Контрольна робота “Класифікація конфліктів в організації» (ID:8838)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       3 стр.
Размер в архиве:   13 кб.

Контрольна робота

На тему:

“Класифікація конфліктів в організації”






План





Вступ


Життєва практика показує, що міжособові стосунки часто пов'язані з конфліктами. Конфлікти є невід'ємною
складових людських відношень і вони закономірні. Коли дві сторони знаходяться в контакті, то незалежно від
причини їхньої взаємодії, завжди існує можливість виникнення конфлікту. Вони можуть погоджувати свої
суперечливі позиції при досягненні спільної цілі; мати розбіжності з приводу самих цілей, до яких їм варто
разом рухатися, або виявитися в розладі через якесь особисте протиріччя, агресивних нападок один на одного,
попереднього негативного досвіду і т.п.

Будь-якій сучасній людині важливо мати знання про загальні особливості розвитку конфліктного процесу і
володіти навичками ефективного керування ним.

У соціальній психології поки немає загальновизнаного визначення поняття конфлікту. Деякі спеціалісти
розглядають конфлікт як протиріччя між робітниками через несумісність їхніх потреб, мотивів і цілей
діяльності, відношень і поглядів, психологічного складу.



1. Суть і функція конфлікту


Соціально-психологічний конфлікт як предмет пізнання можна визначати з різних боків. Конфлікт, навіть
внутрішньоособовий - частіше усього явище міжособових і групових стосунків. Функціональна роль конфлікту
обумовлена необхідністю і доцільністю змін у міжособових стосунках, у їхній ієрархічній структурі, статусі
особистості, соціально-психологічному кліматі групи, ціннісних орієнтаціях членів групи і т.п.

З погляду сутності цих стосунків, конфлікт є проявом протиборства, тобто активної сутички принципів, мотивів,
установок, еталонів поводження. З погляду цілей, конфлікт відбиває бажання людей затвердити свою позицію, їхні
вчинки, тобто бажання самоствердження. З погляду стану міжособових стосунків, конфлікт являє собою деструкцію
цих стосунків на емоційному, когнітивному, поведінковому рівні. Деструкція може носити тимчасовий (у випадку
розв’язання конфлікту) або тривалий (у випадку нерозв'язності конфлікту) характер.

Якщо розглядати суб'єкти конфлікту, то їх можна визначити як своєрідну форму комунікації в системах: людина -
людина; людина - група; людина - частина групи; частина групи - частина групи; група - група.

Якщо розглядати конфлікт із позицій емоційно-мотиваційних станів конфліктуючих особистостей, то його можна
визначити як емоційно насичену реакцію, одночасно захисну і відповідну на несприятливі ситуації, що травмують
особистість, на перешкоди в досягненні яких-небудь цілей (фрустрацію), на стрес і т.п.

Розвиток конфлікту можна розглядати як інтелектуальний процес розв’язання розумової задачі, тому що він
пов'язаний із виникненням проблеми, створенням проблемної ситуації, прийняттям рішень, рішенням виниклої
проблеми алгоритмізованим (по правилах) засобом або в більшій мірі інтуїтивним.

З результативної сторони конфлікт виступає як сила людських стосунків, що дезинтегрує, а його подолання - як
сила, що інтегрує.

У тактичному плані регулювання міжособових стосунків конфлікт – один з крайніх засобів змін.

З етичної сторони конфлікт являє соціально небажаний варіант прояву людських протиріч. Але внутрішньоособовий
конфлікт, як протиріччя між новими сформованими потребами і можливостями їхнього задоволення, як протиріччя
між сформованою системою ціннісних орієнтації особистості і нових вимог соціального середовища, є рушійною
силою психологічного розвитку особистості (і убік прогресу, удосконалювання, і убік регресу, девіацій,
делінквентності особистості).

При всьому різноманітті емпіричних і теоретичних підходів до проблеми конфлікту, вимальовується достатньо
стійка схема, заснована на визначенні сутності конфліктогенних чинників. Методологічно центральним тут
виступає уявлення про те, що виникнення конфлікту обумовлено усвідомленою несумісністю індивідуальних намірів
і інтересів протиборчих сторін. Такий підхід до розуміння початків конфлікту поширений під назвою мотиваційної
концепції конфлікту.

Альтернативна мотиваційній, когнітивна концепція походження міжособового конфлікту вбачає його причину у
суперечливості пізнавальних стратегій, використовуваних сторонами при рішенні проблем. Визначення конфлікту,
запропоновані в річищі мотиваційного підходу, підкреслюють роль суб'єктивних чинників у детермінації
конфліктної взаємодії.

Конфлікт, об'єктивною ознакою якого є сутичка несумісних дій, тобто таких, що спрямовані на припинення, зрив,
обструкцію інших дій, є характеристикою не ситуації, а міжособових стосунків. Вирішальна умова вступу в
конфлікт - це не стільки сам по собі факт несумісності дій, скільки сприйняття несумісності, і тоді конфлікт
стає психологічною реальністю.

Конфлікт як невід'ємним елементом соціального буття особистості і групи, може виконувати і виконує дві
функції: позитивну (конструктивну) і негативну (деструктивну). Тому мета, відповідно до більшості сучасних
західних авторів, складається не в тому, щоб усунути або запобігти конфлікту, а в тому, щоб знайти засіб
зробити його продуктивним.

У загальному плані можливість конфлікту виконувати конструктивну функцію пов'язується з тим, що конфлікт
запобігає «застою» і «омертвлянню» індивідуальної і групової життєдіяльності і стимулює їхній рух вперед.
Конфлікт об’єктивізує джерело розбіжності і тим самим дозволяє усунути його. Позитивні наслідки конфлікту
для окремої людини можуть складатися у тому, що за допомогою його є знімається внутрішня напруженість,
ситуація, що фруструє. У цьому змісті конфлікт розглядається як один з засобів самоствердження і
самовипробування особистості, оскільки дозволяє кожному учаснику випробувати на досвіді свої спроможності й
активно їх використовувати.

Міжгруповий конфлікт, що припускає погрозу ззовні, є необхідною передумовою внутрішньогрупової солідарності
індивідів, які відповідають єдністю на зовнішню небезпеку. Аналогічні «стабілізаційні» наслідки є і у
внутрішньогруповому конфлікті, що орієнтує членів групи на захист її єдності, причому боротьба проти
«розкольників» інтенсифікує згуртовування індивідів.

Деструктивним конфлікт є в тому випадку, якщо його учасники незадоволені виходом конфлікту і почувають, що
«щось загубили». Якщо ж всі учасники задоволені і щось одержують у результаті конфлікту, то конфлікт
продуктивний. Одна з головних задач вивчення конфлікту - виявлення чинників, що визначають розвиток конфлікту
по конструктивному або деструктивному типу.

У якості основи для рішення даної задачі можна використовувати принципи закону соціальних відношень,
відповідно до якого характерні процеси й ефекти, обумовлені даним типом соціального відношення (кооперативним
або конкурентним), мають тенденцію посилювати тип соціального відношення, що їх викликає. У цьому випадку
конфлікт між сторонами, що знаходяться в кооперативному взаємозв'язку, менше руйнівне, ніж той, що має місце
між учасниками конкурентного процесу. Плин і засоби розв’язання деструктивного і конструктивного конфлікту
істотно різноманітні, як різноманітні типи соціального взаємозв'язку, що їх породили. Відмітною рисою
деструктивного конфлікту, що припускає конфронтацію сторін, є тенденція до розширення й ескалації. У
результаті такий конфлікт нерідко стає незалежним від вихідних причин, що його породили, і може продовжуватися
і після того, як ці причини уже вичерпані, знецінені або забуті. Розширення конфлікту здійснюється по різних
напрямках: залучення нових учасників; збільшення витрат – передбачуваних і дійсних - конфліктних сторін;
інтенсифікація негативного відношення між сторонами; зростання обсягу і числа негайних висловлень і дій;

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1896
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником8025
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити2048
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3043
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8129
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4608
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4455
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5905
Реклама

Цікаве