швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури152188
2 Історія України37412
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)35113
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги33039
5 Звіт про проходження виробничої практики 27227
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка26722
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19948
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18849
9 Правопис слів іншомовного походження18484
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16743
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Основні поняття службового етикету» (ID:9934)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       3 стр.
Размер в архиве:   14 кб.

Основні поняття службового етикету


ПЛАН



ВСТУП

Етикет - це кодекс застиглих правил, мертвий ритуал. Він тісно пов'язаний із життям суспільства. Це складова
частина культури суспільства.

Етикет службових взаємовідносин, сумуючи і розвиваючи духовну культуру людства, є логічним вираженням кращих
норм і правил поведінки. Він набуває сенсу обов'язковості повсякденного поважного відношення до людей, не
звертаючи уваги до їхньої посади або суспільного становища. Чемне поводження з жінкою, шанобливе відношення до
старшого, дотримання форм вітання, правила ведення розмови, поводження за столом, виконання вимог,
запропонованих до одягу - усі ці правила пристойності увібрали в себе загальні уявлення про гідність людини,
про норми взаємовідносин між людьми в службовій сфері.

Етикет службових взаємовідносин - це сукупність найбільше доцільних правил поводження людей у трудових
колективах, обумовлених найважливішими принципами загальнолюдської моралі і моральності.


1. Початок робочого дня


У широкому змісті етика - це кодекс правил спілкування людей, вироблений багатьма поколіннями. Існує і таке
поняття, як етика виробничих відношень - правила і норми, а іноді традиції, яким варто притримуватися,
зустрічаючись щодня з колегами на роботі і проводячи разом чимало часу.

Коли б ні починався робочий день, вихідним початком його завжди залишається домашня обстановка: ваш настрій,
самопочуття багато в чому визначаються тим, як ви відпочили, які відношення в сім'ї і т.д.

Посмішка і ранкове вітання надаються сильним стимулятором гарного настрою для обох чоловіків. Але настрій може
зіпсуватися пізніше - у дорозі, у міському транспорті. Тіснота в автобусах, трамваях і тролейбусах, особливо в
години пік, - привід для подразнення, а виходить, і падіння настрою. Чи можна зберегти гарний настрій і в
таких умовах? Можна. Пригадайте, чому вас учили ще дитиною: штовхнув когось - перепроси першим. Будь-яка
сварка, що зароджується, може бути погашена жартом, посмішкою. Навчитеся управляти своєю поведінкою у
будь-яких умовах. Будьте привітними, чемними. Посміхайтеся людям. Прагніть підтримувати гарний настрій і в
себе, і в навколишніх.

Ввічливість - головне правило етикету службових взаємовідносин. Професор Ф.Г. Углов і лікар-психіатр Б.
Драбкін відзначали, що якби в службовій розмові справа дійшла до бійки і людині зламали б руку або вивихнули
щелепу, винуватця травми негайно посадили б на лавку підсудних. Але чомусь миряться з тим, що, спілкуючись,
люди завдають друг другу каліцтва не менше страшні, чим фізичні травми. На думку доктора К. Яніса, перелом
кістки анітрошки не страшніше, ніж травмована нервова система.

Правила службового етикету рекомендує лишати за межами заснування, підприємства свої негоди і прикрості. У
службовому колективі повинний установлюватися принциповий стиль відношень, що не припускає сугубо особистих,
інтимних симпатій і антипатій, міжособистісних ексцесів, що виключає плітки, пересуди, взаємні образи, склоку
або істерику.

У службовому етикеті немаловажну роль грають і такі моральні якості робітника, як сумлінність,
добропорядність, чуйність, шанобливість, коректність, тактовність, точність, делікатність, чуйність,
скромність і простота, співчуття і милосердя. Без цих якостей людина (яку б він посада не займала) - це
пародія на людину.


2. Співробітник-жінка


Жінка на роботі не перестає бути жінкою. Вихований чоловік і на службі пропустить жінку вперед, притримає
перед нею двері, виключить у її присутності вжиток гострих виражень і брутальних слів, підведеться, якщо жінка
стоїть, для того, щоб подати їй прикурити. Але прояви ввічливості не повинні заважати основного ходу роботи.
Мужчині можна не відриватися від справи для того, щоб подати жінці пальто, коли вона іде. Але не можна не
допомогти їй одягтися, якщо ви разом опинилися в гардеробі.

У той же час жінка не повинна ображатися, якщо ввічливість чоловіка - товариша по роботі буде носити декілька
«скорочений» характер. Якщо звичайно чоловік підводиться, коли до нього обертається стояча поруч жінка, то в
робочих умовах він може цього не робити.

Чоловікам не варто забувати, що жінка і на роботі заслуговує такої ж уваги, як і в іншій обстановці. Жінкам -
не зловживати перевагою прекрасної статі в умовах роботи. Особливо хочеться застерегти від аргументування
сльозами службових розбіжностей.

Не мішає нагадати, що робочий стіл не прикрашають стоячі на очах дамські сумочки, сітки, капелюхи, пудрениця.
Краще знайти для них інше місце.

Піднімаючи слухавку, не допитуйтесь: «Хто говорить?» Це може зробити тільки секретар і те у формі більш
чемній, наприклад: «Можна дізнатися, хто запитує?» Проте щодо телефонних розмов на роботі не зайво зауважити:
якнайменше і рідше ведіть приватні бесіди зі службового телефону, а вже якщо прийдеться, то робіть це
напівголосно й у найбільше скороченій формі. Немає необхідності відривати товаришів по службі своїми турботами
з приводу загубленого ключа або зустрічі з кравчинею.


3. Правила святкування дня народження в колективі


У окремих робочих колективах зміцнилася традиція відзначати дні народження співробітників. Традиція сама по
собі гарна, але чим менший розмах приймає торжество, тим краще. У складчині для покупки подарунка не
зобов'язані брати участь усі члени колективу. Бере участь тільки той, хто цього хоче. У даному випадку
неприпустимо якийсь примус. Поздоровляючи, можна сказати: «Подарунок від Олександра Макєєва і мене».

Приймаючи поздоровлення, іменинник підводиться. У відповідь на поздоровлення можна запропонувати скромне
частування: кава, тістечко, бутерброди.

Не пригощайте занадто широко. У робочій обстановці це недоречно і до того ж як би зобов'язує до подібного
наступного іменинника. Саме такі речі іноді перетворюють гарну традицію в бідування.

Якщо в подарунок отримані солодощі, ними варто почастувати товаришів. Можна віднести коробки із собою тільки в
тому випадку, якщо іменинник виявився завбачливим і приніс цукерки з будинку. Отримані в подарунок квіти варто
віднести додому.

День народження керівника відзначають у залежності від сформованої в даному заснуванні традиції. Сама підхожа
форма поздоровлення керівника - поставити квіти на його письмовий стіл. Якщо ж співробітників неодмінно хочуть
піднести подарунок, то найкраще виглядають «нейтральні» і недорогі речі, наприклад, солодощі (якщо їх
люблять), рідкісні фрукти, попільниця або інші дрібниці для письмового столу, альбом, книги. У невеличких, що
зжилися колективах можна практикувати і такі подарунки, як гаманець, портфель, рукавички.


4. Збори та наради


Відвідувач, що входить у кімнату заснування, не повинний стукати в двері - це тільки відриває і нервує
зайнятих справою людей. Звичайно на стукіт у двері офіційного помешкання не буває негативної відповіді.

У двері кабінету керівника, якщо в нього немає секретаря, теж можна не стукати. У випадку, коли керівник
висловив побажання, щоб співробітники не входили до нього без стукоту, варто дотримувати цього правила.

Збори, наради - річ корисна, якщо їхні учасники не віднімають в інших часу виступами не по суті. На вузьких
зборах, де немає сторонніх осіб, можна, звертаючись до товариша по роботі, назвати його по імені і на «ти»
(природно, тільки в тому випадку, якщо ви в дружніх стосунках).

Під час наради або зборів не варто нишком позіхати або ссати цукерки. Чоловіка знімають піджаки тільки тоді,
коли це зробив головуючий. Можна обмінятися декількома словами із сидячим поруч товаришем, але не вести при
цьому тривалих дискусій.

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1883
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником8000
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити2028
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3033
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8096
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4596
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4445
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5890
Реклама

Цікаве