швидка допомога для твого навчання

Безкоштовні реферати Замовити реферат Авторам рефератів
Від партнерів
TOP реферати
1 Твір з літератури151248
2 Історія України37316
3 Звіт з практики (звіт про проходження виробничої практики)35003
4 Види тварин і рослин занесені до Червоної книги32994
5 Звіт про проходження виробничої практики 27174
6 Образ жінки в творчості Т.Г. Шевченка26687
7 «твір-роздум про твір Роксоляна» на тему що значить служити Богові19940
8 Твір роздум у на тему якою повинна бути людина18842
9 Правопис слів іншомовного походження18446
10 Образ Михайлика за повістю М. Стельмаха «Гуси лебеді летять»16739
Реклама
Статистика
Rambler's Top100

Оголошення

У нашій колекції більше ніж 60 тис. учбових робіт!

На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт,
або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД.


Тема: «Естетичні аспекти комплексного підходу до художньої культури» (ID:9984)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       4 стр.
Размер в архиве:   12 кб.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

РОЗДІЛ

"Естетика-етика"

на тему:

"Естетичні аспекти комплексного підходу до художньої культури"



Зміст

стр.

Вступ 3

1. Поняття естетичної культури особистості 4

2. Поняття художньої культури особистості 7

3. Елементи художньої культури 10

Висновки 12

Література 13



Вступ

Художня культура, також як і естетична, — найважливіші складові духовного життя особистості. Від їхньої
наявності і ступеня розвитку в людині залежить її інтелігентність, творча спрямованість устремлінь і
діяльності, особлива натхненність відносин до світу й інших людей. Без розвиненої здатності до естетичного
відчування, переживання людство навряд чи змогло реалізувати себе в настільки багатому і прекрасному світі
«другої природи», тобто культури.

У сучасному суспільстві відбуваються складні і дуже суперечливі процеси. Розвиток ринкових відносин,
твердження принципів демократії, розвиток широких зв'язків із країнами Заходу поряд з позитивними моментами
принесли в наше життя і масу негативних наслідків. І тут випливає, насамперед, назвати надмірну
комерціалізацію культури в цілому і мистецтва, зокрема, відсутність діючої підтримки їхній з боку держави,
широке поширення різних проявів так називаного "ерзац-мистецтва", загальне зниження рівня духовного життя
громадян. Протистояти всім цим негативним тенденціям у житті суспільства й окремих громадян якоюсь мірою може
допомогти естетичне виховання населення.


1. Поняття естетичної культури особистості

Естетичні почуття будять моральні й інтелектуальні прагнення в людині. Відомо, наприклад, яку роль грає
естетична мотивація у творчій діяльності видатних представників самих різних професій — учених, інженерів,
конструкторів і ін. А. Ейнштейн, зокрема, зізнавався, що естетичний початок у його науковій творчості має
нітрохи не меншу значимість, ніж логічний. Зовсім виправданим у цьому зв'язку виглядає твердження, що
відкриття теорії відносності з'явилося результатом роботи не тільки інтелекту вченого, але і його естетичного
почуття.

Заплідненість величезного світу культурних цінностей естетичним почуттям їх відомих і безіменних творців
незаперечна. Без цього характер і особливості практичної взаємодії людини зі світом були б принципово іншими,
був би інший результат цієї взаємодії. Не випадково, з найдавніших часів людської історії формується розуміння
особливої значимості творчості за законами краси, особистості творця і естетичного ідеалу. У міфі про
Пігмаліона, що створив статую Галатеї і оживив її силою своєї любові, власне кажучи, оспівана не тільки
життєдайна суть цього всеперемагаючого почуття, але і сама здатність творця до втілення естетичного ідеалу в
прекрасному творі мистецтва.

З рівнем естетичного розвитку особистості і суспільства, зі здатністю людини відгукуватися на красу і діяти за
законами краси закономірно зв'язують прогрес людства у всіх сферах життєдіяльності, самі результативні прояви
творчої енергії й ініціативи людей, наочно представлені в різноманітних досягненнях світової культури. Як
відзначає П. Лафарг, «дотепер ми знаходимо незаперечні докази артистичного смаку в ремісників у храмах,
кафедрах, меблях, пам'ятниках, виробах золотих справ майстрів, у всіх тих добутках, що будять подив у сучасних
художників і несуть на собі печатку самобутності й оригінальності, навіть у самих дрібних деталях».

На понятійному рівні естетична культура особистості означає єдність естетичних знань, переконань, почуттів,
навичок і норм діяльності і поводження. Своєрідний якісно-кількісний сплав цих складових у духовній структурі
особистості виражає міру освоєння нею естетичної культури суспільства, одночасно визначаючи також і міру
можливої творчої самовіддачі. Становлення і розвиток естетичної культури особистості — процес поетапний, що
протікає під впливом демографічних, соціальних і соціально-психологічних і ін. факторів. У ньому задіяні
механізми як стихійного, так і свідомого (цілеспрямованого) характеру, обумовлені в цілому середовищем
спілкування й умовами діяльності індивідів.

Естетичні знання, переконання, почуття, навички і норми функціонально зв'язані один з одним. У цілому
естетичній культурі притаманні наступні функції: інформаційно-пізнавальна, реалізована в знаннях особистості;
цінністно-орієнтаційна, реалізована в переконаннях, у спрямованості естетичних оцінок, поглядів і смаків;
діяльно-вольова, реалізована в естетичних здібностях, що визначають соціально-творчу спрямованість естетичної
культури; комунікативно-регулятивна, що виявляється в емоційній і нормативній саморегуляції поводження і
діяльності особистості.

По сукупності своїх функціональних проявів естетична культура визначає змістовність, форму, обсяг,
результативність естетичної діяльності. Естетичні відносини в різноманітних сферах і напрямках життєдіяльності
людини є реальним «полем» вираження естетичної культури особистості. Насамперед, це стосується сфери праці —
вихідного пункту й основи людської життєдіяльності.

Естетичний аспект праці зв'язаний із проявом і розвитком творчого потенціалу особистості, із суб'єктивним
переживанням творчості як особливого духовного стану в єдності його інтелектуальних, етичних і естетичних
сторін, з безкорисливою насолодою результатами трудової діяльності. Сучасне виробництво з його акцентом на
інтелектуалізацію і гуманізацію трудового процесу потребує в значно більшому ступені працівників з високо
розвинутою естетичною культурою, що володіють здатністю до чуттєво-естетичного сприйняття трудових операцій,
уявою й інтуїцією, підвищеним почуттям гармонійності і дисгармонійності. Саме ці здібності працівників
виступають сьогодні як найважливіші фактори результативності й успішності трудової діяльності.

Естетична культура особистості в неменшому ступені виявляється в сфері побуту, дозвілля, суспільно-політичній
і інших формах життєдіяльності. Вона виступає істотним моментом суспільного й індивідуального життя людей. Її
внутрішнім механізмом є функціонування естетичної свідомості особистості, спрямованість якої виражається в
системі естетичних відносин з різноманітними об'єктами середовища через механізм сприйняття, переживання,
оцінки, смаку, ідеалу, погляду, судження. З рівнем естетичної культури зв'язуються можливості адекватної
орієнтації особистості в різноманітній системі естетичних і художніх цінностей, що відповідає мотивації її
естетичних позиції стосовно них, яка залежить у свою чергу від таких характеристик, як розвиненість образного
мислення, сформованість навичок аналізу естетичних і художніх явищ у їхній структурній даності, у єдності
феноменальних (зовнішніх) і змістовних (внутрішніх параметрів, емоційна чуйність і ін.). Міра вираження цих
навичок, здібностей і потреб у діяльності і поводженні особистості саме і характеризує рівень її естетичної
культури. Найбільше зримо він реалізується в духовно-змістовному спілкуванні людей, через участь їх у різних
формах соціальної творчості.

Своєрідним різновидом і, у відомому змісті, домінантою естетичної культури особистості (якщо враховувати
особливу значимість мистецтва в житті суспільства і людини), є її художня культура.

2. Поняття художньої культури особистості

Мистецтво є "органом", компонентом культури. Будь-який художній твір цілісно осмислюється в контексті всієї
культури. Тому важливий факт вплітання його у всю систему культурного функціонування. З цим процесом зв'язане
виділення поняття «художня культура». Найбільш повне визначення художньої культури відображено в розумінні її
як сукупності створених суспільством художніх цінностей, а також самого процесу їхнього створення, розподілу,
сприйняття, засвоєння суспільством і кожною окремою людиною. Художня культура охоплює як процес художньої
діяльності суспільства, так і його результати, тобто і всю суспільну комунікацію, усі різноманітні відносини
людей, зв'язані з художньою діяльністю суспільства.

Людина одночасно і суб'єкт, і об'єкт художньої культури. Вона створюється визначеними людьми й у той же час

Замовити реферат
Нові реферати
Люблю усмішку на чужім обличчі за Володимиром Сосюрою1876
Твір-мініатюра на тему Якби я був чарівником7981
Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити2019
Цитатна характеристика образу Остапа в оповіданні «Дорогою ціною»3031
Роксолана найбільша любов і найтяжча прикрість Сулеймана8090
Що означає служити Богові і людям по твору Осипа Назарука «Роксоляна»4590
Якою має бути дружина державного діяча за повістю «Роксолана»4440
Чарівна сила кохання за повістю Роксоляна Остапа Назарука5877
Реклама

Цікаве