Загроза Google Search від AI

Google стикається з новими викликами у сфері пошуку через зростаючу популярність штучного інтелекту. Згідно з даними Bloomberg, під час слухань у справі про антимонопольні практики, старший віце-президент Apple Едді К’ю повідомив, що компанія вперше зафіксувала зниження кількості веб-пошуків у браузері Safari.

Google щорічно сплачує Apple приблизно 20 мільярдів доларів за те, щоб Google Search залишався за замовчуванням у Safari. Відтак, зменшення запитів у Safari може позначитися на трафіку Google Search. Однак Google стверджує, що трафік їхнього пошуку продовжує зростати, навіть серед користувачів Apple.

К’ю зазначив, що зниження пошукових запитів пов’язане з переходом користувачів на сервіси на базі генеративного штучного інтелекту, такі як ChatGPT від OpenAI. Apple планує в майбутньому включити ці платформи до своїх пошукових опцій у Safari.

Ця ситуація відбувається на фоні антимонопольної справи, яку розслідує Міністерство юстиції США, що намагається переконати суддю зобов’язати Google відмовитися від ексклюзивних угод, таких як ця з Apple. Експерт TD Cowen Джон Блекледж вважає, що Apple прагне зберегти свою угоду з Google, яка приносить їй значні доходи.

Google активно реагує на виклики: після дебюту ChatGPT у 2022 році компанія представила свій чат-бот Bard, пізніше перейменований на Gemini, а також запустила нові генеративні моделі штучного інтелекту. Проте, перші результати їхньої роботи не завжди були вдалі.