Google антимонопольне рішення суду

Федеральний суд ухвалив рішення, що компанія Google (GOOG, GOOGL) має незаконну монополію в сфері онлайн-реклами. Це вже друга антимонопольна поразка для компанії за останній рік.

Справу проти Google порушили Міністерство юстиції США та 17 штатів у січні 2023 року, а судове засідання відбулося у вересні. У позові стверджувалося, що компанія порушила антимонопольні закони в трьох ринках: ринку серверів реклами для видавців, ринку рекламних бірж та ринку рекламних мереж для рекламодавців.

Суддя Окружного суду США Леоні Бринкема в своєму рішенні зазначила, що позивачі довели наявність монопольної влади Google на ринку серверів реклами для видавців та рекламних бірж для відкритої веб-реклами. Однак, суд не знайшов достатніх доказів для ринку рекламних мереж.

“Монополії Google на ринках серверів реклами для видавців та рекламних бірж дозволили компанії впроваджувати ряд антиконкурентних політик, практик та технологічних змін, які не відповідали інтересам її клієнтів-видавців”, – написала Бринкема.

Реклама є найважливішим сегментом бізнесу Google, приносячи 72,4 мільярда доларів з загального доходу компанії в 96,4 мільярда за останній квартал. Тепер компанії загрожує необхідність продажу частин свого рекламного бізнесу, хоча у неї буде можливість оскаржити рішення суду.

Раніше Google програв антимонопольну справу Міністерству юстиції щодо свого пошукового бізнесу. Це рішення може змусити компанію продати частини свого пошукового бізнесу, включаючи браузер Chrome.

Конкуренти Google, такі як Amazon (AMZN) і Meta (META), також стикаються з антимонопольними розслідуваннями. Судовий процес Meta розпочався цього тижня, а Amazon чекає на початок свого судового засідання.