Економічний прогноз рецесії в США

Американці стають все більш песимістичними щодо економічних перспектив. За словами деяких економістів з Уолл-Стріт, США можуть увійти в рецесію цього року. Проте більшість економічних показників поки не сигналізують про серйозні проблеми, що викликає питання, коли негативні настрої, відображені в опитуваннях, вплинуть на зростання.

За прогнозами, переломний момент може настати влітку, зазначив економіст Goldman Sachs Емануель Абекасіс у своєму повідомленні для клієнтів.

“Ми, ймовірно, будемо спостерігати за продовженням м’яких показників в опитуваннях, перш ніж жорсткі дані почнуть слабшати в середині або наприкінці літа, коли можуть з’явитися вищі ціни, зменшене споживання та уповільнене наймання,” – написав Абекасіс.

У широкому аналізі 45 різних економічних показників Goldman Sachs виявив, що дані зазвичай потребують близько чотирьох місяців, щоб показати “чіткі ознаки погіршення” після певної події, яка викликає уповільнення. В даному випадку подією є підвищення президентом Трампом ефективної ставки мита до найвищого рівня за століття, що, як вважають, підвищить інфляцію та уповільнить зростання.

Команда економістів Goldman Sachs оцінює ймовірність рецесії в США протягом наступних 12 місяців у 45%, що значно перевищує звичайні 15% у будь-який рік.

“Ще занадто рано робити сильні висновки з обмежених даних, які ми маємо до цього часу, і ми будемо продовжувати стежити за ознаками уповільнення зростання в найближчі місяці,” – додав Абекасіс.

На поточному етапі дані йдуть шляхом інших рецесій, що були спричинені подіями, як, наприклад, нафтовий сплеск 1973 року та рецесія 1980 року, спричинена підвищенням процентних ставок. Зазвичай спочатку знижується дані з опитувань, що вже сталося з індексом споживчого настрою університету Мічигану, який перебуває на найнижчому рівні з 1978 року.

Так звані жорсткі дані, які вимірюють фактичну економічну активність, зазвичай покращуються після події. Це сталося в березні, коли роздрібні продажі показали найбільше місячне зростання за майже два роки. У той же час замовлення на товари тривалого користування зросли на 9,2% у березні порівняно з попереднім місяцем, що перевищило прогнози на 2% завдяки одному з найбільших зростань замовлень на літаки в історії.

Економісти вважають, що ці дані свідчать про те, що споживачі та підприємства намагаються закупити товари до підвищення цін через мита Трампа. “Проблема з попереднім замовленням попиту полягає в тому, що падіння після цього може бути дуже болісним, адже якщо ви, як бізнес, замовили, скажімо, половину свого запасу, то наступного місяця ви не будете замовляти знову,” – зазначив головний економіст EY Грегорі Дака у розмові з Yahoo Finance.