
Останні дані про роздрібні продажі в США показали зростання на 1,4% у березні, відповідно до звіту Бюро перепису населення, опублікованого в середу. Це найкращий показник за останні два роки.
На перший погляд, ці дані підтверджують стійкість споживачів, які продовжують витрачати незважаючи на зростаючі тарифи та уповільнення економіки. Однак аналітики, такі як Мохамед Ель-Ерріан, вказують на контраст між “м’якими” та “жорсткими” даними економіки, зазначаючи, що активність споживачів залишається на високому рівні, навіть коли настрої в опитуваннях погіршуються.
Цікаво, що зростання споживчих витрат може підтверджувати песимістичні настрої. Якщо люди справді занепокоєні майбутнім, вони можуть намагатися придбати дорогі товари зараз, поки тарифи не підвищать ціни. Як зазначив економіст Оксфордської економіки Майкл Пірс, цей сплеск у роздрібних продажах міг бути викликаний передчасними покупками перед наближенням тарифів.
Останні дані про споживчий настрій також свідчать про зниження: показники досягли найнижчого рівня з червня 2022 року. Люди повідомляють про песимістичні очікування щодо бізнесу, особистих фінансів, інфляції та ринку праці.
Наступні важливі дані, які варто спостерігати, включають індекс витрат на особисте споживання (PCE), який буде опублікований 30 квітня, а також попередню оцінку ВВП США за перший квартал.