Графік споживчої впевненості в США

Споживча впевненість в США різко впала в листопаді 2023 року, оскільки американці стали бачити більше фінансових труднощів попереду. За даними Конференц-ради, індекс споживчої впевненості знизився до 88.7, що на 6.8 пунктів менше, ніж у жовтні (95.5). Показник короткострокових очікувань споживачів щодо доходів, бізнесу та умов на ринку праці також знизився до 63.2, залишаючись нижче порогу 80, що зазвичай сигналізує про можливу рецесію. Це вже десятий місяць поспіль, коли показник залишається нижче цього рівня.

“Споживча впевненість знизилася до другого найнижчого рівня з квітня після стабільності впродовж кількох місяців”, – зазначила Дана Пітерсон, головний економіст Конференц-ради. Багато американців мають песимістичний погляд на економіку, незважаючи на те, що рівень безробіття залишається низьким за історичними стандартами. Однак у вересні безробіття досягло найвищого рівня з жовтня 2021 року. Ціни продовжують зростати, хоча темпи інфляції сповільнилися порівняно з 2022 роком.

Згідно з даними опитування, 20.1% споживачів вважають нинішні бізнес-умови “добрим”, що знизилося з 20.7% у жовтні. Лише 27.6% споживачів вважають, що робочі місця є “доступними”, у порівнянні з 28.6% в жовтні. Серед споживачів середні очікування інфляції на наступний рік зросли до 4.8%. Оцінки їхніх фінансових ситуацій впали до найнижчого рівня з серпня 2024 року. Також зросла частка споживачів, які вважають, що економіка вже в рецесії.

“Споживачі стали значно більш песимістичними щодо бізнес-умов через шість місяців”, – додала Пітерсон. Очікування щодо умов на ринку праці також залишаються негативними, а сподівання на зростання доходів домогосподарств різко скоротилися після шести місяців позитивних показників.