Індикатор споживчої впевненості в США

Споживча впевненість у США знизилася у грудні, продовжуючи негативну тенденцію. За даними Conference Board, індекс споживчої впевненості впав на 3,8 пункту до 89,1. Це сталося вперше за п’ять місяців поспіль. Споживачі стали менш оптимістичними щодо поточних бізнес-умов та ринку праці, а короткостроковий прогноз залишається нижчим за рівень, що сигналізує про можливу рецесію, уже 11 місяців.

Економіст Yelena Shulyatyeva зазначила, що “споживачі відчувають себе все гірше”, особливо під час святкових покупок. Хоча Бюро економічного аналізу повідомило, що економіка США зросла на 4,3% у третьому кварталі завдяки споживчому витратам, це зростання, очевидно, сповільнюється через зростання вартості життя та недавнє закриття уряду.

Шулиатева попередила, що потрібно бути обережними з оптимізмом щодо цифр ВВП, оскільки між ними та індексом споживчої впевненості існує суттєва різниця. Споживчий настрій також відобразився у дослідженнях, проведених Університетом Мічигану, де показники споживчої впевненості в грудні були нижчими, ніж рік тому, хоча щомісячні показники покращилися.